وضعیت آشفته جمع‌آوری پسماند در میدان مرکزی تره‌بار

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، دویست و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران در تالار اجلاس ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد.

نرجس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در ابتدای جلسه ضمن قدردانی از حضور مردم وفادار ایران در مراسم‌های تشییع در استان‌های مختلف اظهار کرد: شاهد حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت بودیم و این حضور باعث شد که هر کسی بر صندلی خدمت تکیه می‌زند، مسئولیت سنگین‌تری داشته باشد.

وی ضمن انتقاد از وضعیت میدان مرکزی تره‌بار در جنوب تهران گفت: سازمان میادین به عنوان یک مجموعه خدمت‌رسان، تاثیر بسزایی را در خرید شهروندان دارد و بنده طی دفعات فصلی و کاری بازدیدهایی را از این مجموعه داشته‌ام.

سلیمانی با انتقاد از وضعیت جمع‌آوری پسماندها و ضایعات در میادین و میدان مرکزی تره‌بار تصریح کرد: این در حالی است که برخی از غرف در میادین تبدیل به انبار ضایعاتی شده است و این موضوع مورد انتقاد است.

وی همچنین به زیرساخت‌های حمل و نقلی در میدان مرکزی تره‌بار اشاره کرد و افزود: با توجه به تردد کامیون‌های سنگین در این محل، باید از آسفالت مطلوب استفاده شود. ضمن اینکه ما در برخی از معابر و بزرگراه‌ها شاهد توزیع بی‌کیفیت آسفالت بوده و هستیم.

مهدی اقراریان؛ عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به تذکرات مکرر خود به شهرداری تهران گفت: متاسفانه شهرداری تهران به تذکرات حداقل از سوی این جانب ارائه می‌شود بی‌تفاوت است و پاسخی نمی‌دهد.

وی به تذکر شماره 77 خود اشاره کرد و افزود: در این تذکر بنده به موضوع جذب نیروها در مجموعه شهرداری تهران تذکری دادم اما تاکنون پاسخی از سوی شهرداری به این تذکر داده نشده است. البته بنده از آقای امانی رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران نیز موضوع را پیگیری کردم و آقای امانی نیز عنوان کرد تاکنون پاسخ نامه ایشان را نیز شهرداری نداده است.

اقراریان گفت: تذکر دیگری را بنده در خصوص پرداخت ودیعه مسکن به برخی از مدیران شهرداری تهران دادم اما به این تذکر نیز تاکنون پاسخی داده نشده و حتی صحبتی راجع به این موضوع نشده است.

وی از ریاست شورای شهر تهران خواست با توجه به قوانین و مقررات موضوع تذکرات بی‌پاسخ اعضا را پیگیری کند.

اقراریان ادامه داد: موضوع دیگر نصب برخی از بنرهای تسلیت در سطح شهر تهران است که متاسفانه شاهد بودیم که در بنرهایی که از سوی شهرداری در پایتخت نصب شده است تصاویر شهدای ارتش (خلبان‌های بالگرد حامل رئیس جمهور) وجود ندارد و این موضوع جای گله‌مندی دارد و باید به شهدای کادر پرواز نیز توجه می‌شد.

وی گفت: ماده 14، 15 و 16 مصوبات شورا در خصوص تعارض منافع است. همچنین در همین مواد بر نظارت شورای شهر تهران بر مصوبات شورا تاکید شده است. یکی از مواردی که مورد نقد قرار دارد عدم شفافیت و ارائه گزارش از سفرهای خارجی برخی از مدیران شهرداری تهران است.

اقراریان گفت: مدیران شهرداری موظف هستند بر اساس مصوبات شورا، گزارشی را از دستاوردهای سفرهای خارجی خود در اختیار عموم مردم قرار بدهند اما این موضوع از سوی شهرداری تهران نادیده گرفته شده و این موضوع تخلف محسوب می‌شود و حتی می‌توان این موارد را به تخلفات اداری ارجاع داد.

وی به سفر اخیر برخی از معاونین و مدیران شهرداری تهران به کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: آقایان حق بین معاون فنی عمرانی شهرداری تهران و شعبانی معاون امور مناطق شهرداری تهران سفری را به ترکیه داشته‌اند و مدت زمان قانونی گزارشات از دستاوردهای این سفر گذشته است و هیچ گزارشی از این سفر ارائه نشده است و با توجه به تذکرات شورا، باید گزارشی از این سفرها ارائه شود.

اقراریان ادامه داد: بر اساس ماده 83 قانون شورا و شهرداری‌ها، در صورتی که پاسخ مناسب و مطلوبی به تذکرات داده نشود، اعضا می‌توانند موضوع طرح سوال از شهردار را پیگیری کنند و بنده نیز این موضوع را به ریاست شورا ارائه خواهم کرد.

زهرا شمس احسان؛ عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز به عدم اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار پایتخت اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه این مصوبه در سال 1401 به تصویب رسیده با گذشت 16 ماه این طرح هنوز از سوی شهرداری تهران اجرایی نشده است.

میثم مظفر؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به عدم تشکیل دبیرخانه ماده 38 گفت: کمیسیون ماده 38 باید هر دو هفته یک بار تشکیل و پرونده‌هایی که از سنوات گذشته تاکنون وجود دارد رسیدگی کند. اما متاسفانه دو ماه است که این کمیسیون در هیچ یک از شعبه‌های سه گانه تشکیل داده نشده است.

وی از شهردار تهران خواست نسبت به این موضوع ورود کند.

محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به حضور مردم در تشییع شهدای خدمت گفت: یک ماه‌ آینده برای کشور بسیار مهم است چرا که ما شاهد تشکیل دولت جدید و استقرار آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت همدلی و وحدت در بین آحاد جامعه بویژه مسئولان کشور و سیاسیون گفت: سیاسیون باید به گونه‌ای عمل کنند که فضای انتخاباتی موجب ایجاد اختلاف و حاشیه نشود.

آخوندی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی گفت: باید رفتار و کردار شهید آیت‌الله رئیسی به عنوان الگو مورد توجه سیاسیون قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.