ضرورت توسعه یکپارچه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در وزارت نیرو

به گزارش خبرنگار ارز پرس، مجید عمیدپور، رئیس پژوهشگاه نیرو در آئین افتتاحیه نخستین رویداد به‌کارگیری هوش مصنوعی در بخش تولید صنعت برق، ضمن تشریح روند شتابان فعالیت‌های پژوهشی و توسعه فناوری در حوزه هوش مصنوعی، به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی برای رفع نیازهای کشور اشاره کرد و گفت: توسعه یکپارچه زیست بوم فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در وزارت نیرو ضروری است.

وی در ادامه، اقدامات انجام شده در راستای تدوین سند تحول دیجیتال و طرح توسعه به‌کارگیری فناوری‌های هوش مصنوعی در بخش تولید صنعت برق را برشمرد و ضرورت ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری، نرم افزاری و مغز افزاری و توانمندسازی منابع انسانی متخصص در حوزه هوش مصنوعی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: ایجاد و گسترش بسترهای مناسب به‌کارگیری هوش مصنوعی در افزایش بهره‌وری از دارایی‌ها در قالب نظام مدیریت دارایی فیزیکی مبتنی بر انقلاب صنعتی چهارم باید در صنعت برق شتاب بیشتری داشته باشد.

عمیدپور در پایان خواستار توسعه دانش و همکاری نزدیک‌تر وزارت نیرو با سایر دستگاه‌ها (وزارت نفت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی ریاست جمهوری و …)، در استفاده گسترده از فناوری‌های نوین مرتبط با هوش مصنوعی و فرهنگ سازی و ترویج این فناوری شد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.