ثبت روزانه 750 مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، اسماعیل فراهانی؛ معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران در برنامه تلویزیونی "تهران 20" با بیان اینکه 4248 مزاحمت تلفنی طی هفته گذشته در سازمان اورژانس استان تهران ثبت شده است، اظهار کرد: متاسفانه یکی از معضلات اساسی اورژانس پیش بیمارستانی مزاحمت تلفنی با سامانه 115 است.

وی با اعلام اینکه ایجاد مزاحمت برای دستگاه‌های خدمت‌رسان و حساسی همچون اورژانس تهران تبعات متعددی در بر دارد، افزود: این مزاحمت‌ها ما را با مشکلات عمده‌ای رو‌به‌رو می‌کند؛ یکی از مشکلات این است که خطوط ما را اشغال می‌کند و هنگامی که یک بیمار و یا مصدوم واقعی به کمک احتیاج دارد، ممکن است پشت خط بماند و این اتفاق برای بسیاری از بیماران خطرناک است.

فراهانی بیان کرد: بر اساس آمارهای معاونت عملیات اورژانس تهران به صورت میانگین روزانه 750 تماس مزاحم به اورژانس تهران داریم که در  مجموع 11 هزار تماس روزانه عدد قابل توجهی است.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران تصریح کرد: برخی از تماس‌گیرندگانی که مزاحم تلقی می‌شوند کودکان هستند و برخی با آدرس غلط و ناسزا و ... خط را اشغال می‌کنند. با این حال بسیاری از مزاحمان تلفنی اورژانس نیز افراد بالغ و جوانی هستند که با انگیزه سرگرمی با اورژانس تماس می‌گیرند و  تعدادی از این افراد نیز اشخاص ثابتی هستند.

فراهانی درباره پیگیری انجام شده از سوی این سازمان برای برخورد با مزاحمان تلفنی گفت: این مسئله را به صورت کاملاً جدی پیگیری کرده‌ایم و بخش حقوقی سازمان متولی این پیگیری است.

وی با بیان اینکه در سال 96 یک نفر به تنهایی 170 بار برای سامانه 115 ایجاد مزاحمت کرده بود، افزود: ادامه داد: سال گذشته پرتکرارترین مزاحمت‌های تلفنی را شناسایی کردیم و حدود 18 پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده که در حال پیگیری است. پرونده قضایی برای تمامی مزاحم‌های تلفنی تشکیل می‌شود و در ابتدا خطوط آن‌ها مسدود و مالک خط فراخوان می‌شود. اگر تعداد دفعات مزاحمت بسیار باشد پس از جریمه و تعهد کپی از آن‌ها گرفته می‌شود.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما در این زمینه این است که مختصات دقیق فرد تماس‌گیرنده را نمی‌دانیم، یک بخشی از شماره‌ها و مناطق مخابراتی در حال انجام است و در حال تلاش هستیم که جامعیت آن کامل شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.