حمایت دانمارک از حکم دیوان لاهه علیه رژیم صهیونیستی

دانمارک اعلام کرد هم‌راستا با حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی می‌خواهد عملیات‌های نظامی علیه شهر رفح را پایان دهد.

به گزارش ارز پرس، لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک در واکنش به حکم روز جمعه دیوان بین‌المللی دادگستری که به رژیم صهیونیستی دستور متوقف ساختن حملات نظامی به رفح در جنوب نوار غزه را داد، اظهار کرد: «من با جدیت بسیار به این حکم نگاه کرده و امیدوارم اسرائیل نیز آن را جدی بگیرد.»

او اضافه کرد: «حالا جامعه بین‌المللی این ارزیابی حقوقی را از این وضعیت به عمل آورده در حالی که دانمارک از خیلی وقت پیش همین ارزیابی را داشته و به ویژه بر این تاکید کرده که ما باید یک آتش‌بس داشته باشیم نه یک حمله زمینی.»

به نوشته پایگاه «میدل ایست مانیتور»، این بیانیه دانمارک بعد از آن مطرح می‌شود که دیوان بین‌المللی دادگستری در حکم خود همچنین از رژیم صهیونیستی خواست گذرگاه مرزی رفح را گشوده و برای بازرسانی که به دنبال تحقیقات درباره نسل‌کشی هستند، دسترسی‌های لازم را بدون اخلال فراهم کند.

وزیر امور خارجه دانمارک خاطرنشان کرد: «همه باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و دانمارک طبیعتاً انتظار دارد اسرائیل به حکم اخیر پایبند باشد.»

سازمان عفو بین‌الملل از اینکه دانمارک از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرده، استقبال کرد. رژیم صهیونیستی به رغم مدتها مواجهه با اعتراضات و نگرانی‌های فزاینده بین‌المللی علیه برنامه خود برای حمله به شهر رفح  از روز ششم مه حمله به این شهر که میزبان بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است را اجرا کرده است.

«وایب کلاروپ»، دبیرکل دانمارکی سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای گفت: «متحدان اسرائیل از جمله دانمارک باید هر چه می‌توانند برای اعمال نفوذ بر اسرائیل انجام دهند تا عملیات‌های نظامی در شهر رفح را متوقف کرده و یک آتش‌بس فوری و پایدار توسط همه طرف‌ها برقرار شود.»

این سازمان همچنین از دانمارک خواست فورا به صادرات تسلیحات برای اسرائیل پایان دهد تا شریک جنایات جنگی این رژیم نشود.

رژیم صهیونیستی در جریان بیش از هفت ماه عملیات نظامی علیه شهر غزه تاکنون حدود ۳۶ هزار نفر فلسطینی‌ را به شهادت رسانده و تخریب و کمبودهای گسترده را در این باریکه به وجود آورده است. این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری به ارتکاب نسل‌کشی در غزه متهم شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.