طحان نظیف: صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در ارتباطی زنده با پخش خبر سیما در پاسخ به این سوال که آیا قانون، اجازه نام‌نویسی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به شکل آنلاین را می‌دهد یا خیر؟ گفت: قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، ثبت نام را به صورت حضوری پیش‌بینی کرده  و در دوره‌های گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری نیز سازوکار ثبت‌نام به همین شکل بوده است. 

وی افزود: اخیراً در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام نامزدها را به شکل مجازی داشتیم که علت آن نیز این بود که در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس پیش‌بینی برای پیش‌ثبت نام نامزدها به شکل مجازی صورت گرفته بود. 

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر وزارت کشور در گفت‌وگوهایی که با شورای نگهبان داشت، پیشنهادی را مطرح کرد که در کنار ثبت‌نام حضوری نامزدهای ریاست‌جمهوری، دریافت مدارک نامزدها به شکل الکترونیکی صورت گیرد که ما هم در شورای نگهبان مخالفتی با این پیشنهاد نداشتیم و بنا بود حتی سامانه‌ای که برای این منظور پیش‌بینی شده بود نیز توسط ما بررسی شود اما در جلسه‌ کارشناسی که قبل از ظهر با مسئولان وزارت کشور داشتیم این مباحث مجدد مطرح شد و جمع‌بندی بر این شد که با توجه به اینکه ثبت‌نام نامزدها به شکل حضوری صورت می‌گیرد، دریافت مدارک نیز به صورت حضوری باشد و با توجه به زمان کم باقی مانده تا موعد ثبت‌نام‌ها محدودیتی برای نامزدها ایجاد نشود. 

طحان نظیف همچنین درباره صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه باقی مانده گفت: پیش از این صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه به جز حوزه کرمانشاه به اطلاع عموم رسیده بود که در رابطه با این حوزه انتخابیه نیز با بررسی‌هایی که صورت گرفت، صحت انتخابات در کرمانشاه نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. البته در بررسی مشخص شد که به دلیل بروز برخی تخلفات باید آرای 5 صندوق ابطال شود که با وجود ابطال این 5 صندوق نیز تغییری در نتیجه بدست آمده در این حوزه انتخابیه ایجاد نشد. 

وی در پایان گفت:‌ با تایید انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه، صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه سطح کشور از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت. 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.