جهاد آبرسانی میراث ماندگار شهیدآیت الله رئیسی

با آغاز دولت سیزدهم به‌علت تنش‌های آبی موجود، قرارگاه آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور شکل گرفت.

در این راستا چهارمحال و بختیاری قراردادی به ارزش یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در ۶ شهرستان امضا کرد و در روند اجرای این طرح جزو ۱۰ استان برتر کشور شد.

این در حالی است که این طرح برای ۱۰۶ روستا محقق و ۱۸۲.۵ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و ۴۰ کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا، ۱۰ هزار انشعاب نصب و ۱۲ حلقه چاه حفر شد. همچنین قرارداد دوم به ارزش چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال برای ۵ روستا و یک شهر در طرح آبرسانی به شهر سردشت و روستاهای سردشت و دود را از رودخانه خرسان شهرستان لردگان امضا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این طرح ۲۵ مخزن با ظرفیت ۹ هزار مترمکعب ساخته و ۱۰۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا می‌شود که تاکنون ۴۴ کیلومتر آن اجرا شده است.

کریمی گفت: بسیج و خیرین نیک‌اندیش، آبرسانی به ۲۷ روستای چهارمحال و بختیاری را در دستور کار دارند و از سوی دیگر نیروی زمینی ارتش برای آب‌رسانی به روستای کهن‌دژ ناغان شهرستان کیار کمک کرد.

وی افزود: اُمید است سال ۱۴۰۶ موضوع تأمین آب آشامیدنی پایدار در چهارمحال و بختیاری به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح‌های آبرسانی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن (ع) به‌طور میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد..

در این گزارش تصاویری از روند پروژه آبرسانی به شهر و روستاهای سردشت در شهرستان لردگان و روستاهای اطراف را مشاهده می‌کنید.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.