انعطاف‌پذیری سیستم امنیتی اشغالگران درقبال درخواست حماس برای آتش‌بس

سازمان پخش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گزارش داد که سیستم امنیتی این رژیم معتقد است که می‌توان با درخواست حماس برای آتش‌بس در نوار غزه به عنوان بخشی از معامله تبادل اسرا تعامل کرد.

به گزارش ارز پرس، این سازمان اشاره کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر حکومت اشغالگر پیش از آغاز نشست کابینه جنگ تاکید کرده بود که با پایان دادن به جنگ در غزه موافقت نخواهد کرد.

کانال ۱۲ عبری زبان به نقل از سرلشکر ذخیره نیتزان آلون، مسؤول مذاکرات برای بازگشت اسیران صهیونیست خبر داد: «ما ناامید هستیم و هیچ معامله‌ای با ترکیب این دولت انجام نخواهد شد.»

نیتزان آلون نارضایتی خود را از دولت بنیامین نتانیاهو ابراز و تاکید کرد که با حضور این دولت توافقی برای تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

انعطاف‌پذیری سیستم امنیتی اشغالگران درقبال درخواست حماس برای آتش‌بس
نیتزان آلون

بر اساس آنچه شبکه ۱۲ عبری گزارش داد آلون هفته گذشته در گفت‌وگویی پشت درهای بسته با افسران مسؤول پیگیری شرایط اسیران و خانواده‌های آنها گفت: «ما هیچ معامله‌ای در سایه این دولت نخواهیم داشت.»

آلون افزود: «معامله‌ای که من برای آن تلاش می‌کنم شامل بازگشت تدریجی همه اسیران می‌شود.»

وی تصریح کرد: حماس اصرار کرد که این توافق شامل توقف جنگ نیز شود و به نخست وزیر این پیام را دادیم که امکان بازگشت به جنگ در هر لحظه وجود دارد.

این در حالی است که دفتر نتانیاهو مدعی شد: «در حالی که نخست وزیر نتانیاهو بارها به تیم مذاکره کننده مأموریت گسترده‌ای برای آزادی اسیران‌مان داده است، یحیی سنوار (رهبر حماس در غزه) همچنان خواستار پایان جنگ، خروج ارتش از نوار غزه و رها کردن حماس به حال خود است تا بتواند بار دیگر جنایات هفت اکتبر را انجام دهد اما نخست وزیر نتانیاهو با این شرایط مخالف است.»

طبق ادعای این دفتر، گزارش‌های ارائه شده توسط تیم مذاکره‌کننده تنها موقعیت حماس را سرسختانه‌تر می‌کند، به خانواده‌ها آسیب می‌زند و آزادی اسیران را دشوارتر می‌کند.

دیوید بارنیا، رئیس اطلاعات موساد، عصر یکشنبه خلاصه‌ای از مذاکرات خود در پایتخت فرانسه در خصوص آزادی اسیران صهیونیست را به کابینه جنگ ارائه کرد.

این در حالی است که کانال ۱۲ به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داده بود که هدف از مذاکرات جدید تبادل اسیران این است که پایه‌های پیشنهادی برای انعقاد یک معامله و تداوم آتش‌بس گذاشته شود تا به آرامش در غزه در چارچوب مذاکرات معامله تبادل اسیران دست یافته شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.