قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/07

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه افزایش یافته، در حالیکه در روز گذشته به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود. تاجران در آستانه انتشار گزارش تورم آمریکا در این هفته، در حال بررسی احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.37 درصد افزایش به 2342 دلار و 52 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.36 درصدی به 2365 دلار و 40 سنت رسیده است.

ارزش طلا در هفته گذشته به اوج 2449 دلار و 89 سنت رسیده بود، اما بیش از 100 دلار از قیمت آن از آن زمان کاهش یافته است.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند در صورت ادامه سیاست‌های پولی فعلی آمریکا، قیمت طلا یک افزایش کوچک نسبت به سطح فعلی داشته باشد و بعد در محدوده 2280 تا 2300 دلار قرار بگیرد.

شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی که شاخص موردعلاقه فدرال رزرو برای تعیین نرخ تورم است قرار است در روز جمعه منتشر شود.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود. اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو که هفته گذشته منتشر شد نشان داد مسیر این بانک برای رسیدن به تورم 2 درصد طولانی‌تر از حد انتظار خواهد بود. تاجران مطمئن نیستند فدرال رزرو آمریکا بیش از یک بار نرخ بهره را در سال جاری میلادی پایین بیاورد و 63 درصد احتمال می‌دهند این اتفاق در ماه نوامبر بیفتد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.71 درصد افزایش به 31 دلار و 2 سنت رسید. پلاتین هم با یک افزایش 1.67 درصدی 145 دلار و 35 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/47

منبع : تسنیم
برچسب ها :

جهانی امروز

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.