آزادی 315 و مرخصی 5000نفر پس از بازدید مسئولان از زندان

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، روز گذشته 245 نفر از مقامات و مسئولان قضایی استان تهران از جمله علی القاصی‌مهر؛ رئیس کل دادگستری از زندان‌های استان دیدار کردند. این دیدار در پی تأکیدات رئیس قوه قضاییه و اجرای سند تحول و تعالی قضایی به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان تهران صورت گرفت.

در این دیدار مسئولان قضایی استان در محیط زندان اقدام به ملاقات چهره به چهره با زندانیان کردند و با شنیدن مشکلات آنان به حل مسائل مربوط به زندانیان پرداختند.

به گفته القاصی‌مهر، مجموعه این اقدامات و بازدید‌ها با هدف تسهیل امور زندانیان از جهت آزادی و اعمال نهاد‌های ارفاقی و کمک و مساعدت به خانواده آنان انجام شد و با تصمیماتی که گرفته شد، تلاش شد تا زمینه آزادی آن دسته از زندانیانی که محکومیت آن‌ها مالی است و به‌دلیل مسائل مالی در زندان هستند، فراهم شود.

آنطور که رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرده، در برنامه بازدید روز گذشته، 80 نفر از زندانیان و محکومان مالی استان تهران در جریان بازدید مقامات و مدیران قضایی از زندان‌های استان تهران آزاد شدند.

مجموعه بدهی این افراد، حدود 48 میلیارد تومان بود که با اخذ رضایت از شکات، کمک خیرین، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان با پرداخت 12 میلیارد تومان این تعداد از مددجویان از زندان آزاد شدند.

همچنین 80 نفر از زندانیان جوان که توانایی اشتغال و کار کردن را دارند، به صندوق‌های قرض‌الحسنه معرفی شدند تا با پرداخت وام قرض‌الحسنه به مبلغ 100 میلیون تومان زمینه اشتغال آنان و استرداد حقوق شکات فراهم شود.

تعداد 155 نفر از زندانیان واجد شرایط دیگر هم در اجرای ماده 200 آیین‌نامه سازمان زندان‌ها مشمول مرخصی منجر به آزادی شدند که این افراد نیز تا چند روز آینده از زندان آزاد خواهند شد.

علاوه بر آزادی این تعداد زندانیان که ـ در نظر داشته باشید که این ارفاقات شامل کلاهبرداران حرفه‌ای، سارقان، مجرمین جرایم خشن، قاچاقچیان عمده و محکومانی از این دست نمی‌شود ـ خبری مسرت‌بخش در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان می‌شود، به تعداد 5 هزار نفر از زندانیان مستحق و مشمول شرایط نیز مرخصی یک هفته‌ای اعطا شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.