عفو بین‌الملل تحقیق درباره ۳ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را خواستار شد

عفو بین‌الملل از دیوان کیفری بین‌الملل خواست درباره جنایات جنگی انجام شده در سه حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه که طی آن ۳۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند، تحقیقاتی را آغاز کند.

به گزارش ارز پرس، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه سه حمله هوایی رژیم صهیونیستی در ماه آوریل به مرکز و جنوب نوار غزه موجب کشته شدن ۴۴ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۳۲ کودک شد، از دیوان کیفری بین‌الملل خواست درباره جنایات جنگی تحقیقاتی را آغاز کند.

این سازمان اعلام کرد، حملات هوایی یاد شده در تاریخ ۱۶ آوریل به اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه و در روزهای ۱۹ و ۲۰ آوریل به رفح انجام شدند.

«اریکا گوارا روزاس» یکی از مسئولان این سازمان نیز اظهار کرد: این حملات ویرانگر موجب نابودی چندین خانواده شده و جان ۳۲ کودک را گرفت.

روزاس تاکید کرد: «تحقیقات عفو بین‌الملل شواهد و مدارک مهمی دال بر حملات غیرقانونی منسوب به ارتش اسرائیل را نشان می‌دهد.»

این سازمان با ۱۷ تن از نجات‌یافتگان و شاهدان این حملات مصاحبه کرده، از بیمارستانی که زخمی‌ها در آنجا تحت مداوا هستند، بازدید کرده و همینطور از ترکش‌ها عکسبرداری کرد.

عفو بین‌الملل گزارش داد که در مورد این سه حمله هیچ دلیل و مدرکی دال بر وجود اهداف نظامی در پایگاه‌هایی که مورد هدف ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و یا اطراف آنها پیدا نکرد و تا این لحظه نیز هیچ پاسخی برای سوال‌هایش از سوی این ارتش دریافت نکرده است.

طبق گزارش این سازمان، در حمله هوایی ۱۶ آوریل به اردوگاه المغازی، خیابانی که کودکان فلسطینی در آن در حال بازی بودند، هدف قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۰ کودک ۴ تا ۱۵ ساله و ۵ مرد فلسطینی به شهادت رسیدند.

در رفح نیز در تاریخ ۱۹ آوریل گلوله‌ای به منزل خانواده «ابو رضوان» که یک کارمند بازنشسته بود، اصابت کرد که در نتیجه آن ۹ تن از اعضای این خانواده از جمله ۶ کودک به شهادت رسیدند.

همینطور بیستم آوریل حمله هوایی به خانه خانواده «عبدالعال» در شرق رفح انجام شد که در نتیجه آن ۲۰ تن از جمله ۱۶ کودک و چهار زن به شهادت رسیده و همچنین دو کودک دیگر زخمی شدند.

عفو بین‌الملل تاکید کرد، دیوان کیفری بین‌الملل باید تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی انجام شده در این سه حمله هوایی آغاز کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.