محکومیت گسترده فلسطینی و جهانی جنایت صهیونیست‌ها در اردوگاه آوارگان رفح

قتل عام وحشیانه رژیم صهیونیستی در شامگاه یکشنبه با هدف قرار دادن اردوگاه آوارگان در غرب رفح در جنوب نوار غزه، موج گسترده‌ای از محکومیت را در پی داشت.

به گزارش ارز پرس، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت: هدف قرار دادن عمدی چادرهای آوارگان در رفح توسط ارتش رژیم اشغالگر، کشتاری فراتر از همه مرزها است و مستلزم مداخله برای توقف فوری این جنایات علیه ملت فلسطین است.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی افزود: ارتکاب این قتل عام فجیع، چالشی برای تمام قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه تصمیم صریح دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف حملات به شهر رفح است.

ابوردینه در ادامه خواستار تحرک جامعه جهانی برای توقف این جنایات شد.

وی همچنین خواستار اقدام دولت آمریکا برای الزام رژیم صهیونیستی به پایان دادن به این جنون و نسل‌کشی در نوار غزه شد.

لحظه بمباران اردوگاه آوارگان رفح

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه دست به جنایت دیگری علیه آوارگان فلسطینی در غرب رفح که صدها هزار نفر در آنجا ساکن هستند، زد و طی آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند که بیشتر آنان زن و کودک هستند و این بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به دستور اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی است که خواستار توقف فوری حمله به رفح شده بود.

این جنبش تاکید کرد: ما دولت آمریکا و جو بایدن را به‌طور ویژه مسؤول این جنایت می‌دانیم، زیرا اگر حمایت‌های این کشور و چراغ سبز آن برای حمله به رفح با وجود حضور گسترده آوارگان در آنجا نبود، دشمن صهیونیستی نمی‌توانست چنین جنایتی را مرتکب شود.

حماس همچنین خواستار اجرای فوری احکام و تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی و فشار بر رژیم اشغالگر جهت توقف جنایات و ریختن خون غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان، کودکان و افراد سالخورده شد.

این جنبش همچنین از همه طرف‌ها به‌ویژه مصر خواست رژیم صهیونیستی را برای خروج نیروهای خود از گذرگاه رفح برای از سرگیری فعالیت این گذرگاه و تسهیل خروج مجروحان و بیماران و ورود کمک‌های بشردوستانه تحت فشار قرار دهند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: این کشتار وحشتناک در رفح، جنایت جنگی جدیدی است که به سلسله جنایات نسل‌کشی دشمن علیه ملت فلسطین اضافه می‌شود.

این جنبش در بیانیه خود آورده است: دشمن منطقه مورد هدف جنگنده‌ها را پیش از این منطقه امن برای آوارگان اعلام کرده بود.

وداع تلخ با پیکر شهدا

در این بیانیه آمده است: هدف گرفتن غیرنظامیان در اردوگاه‌های آوارگان در رفح بیانگر عمق شکست نظامی دشمن در میدان نبرد است.

جنبش جهاد اسلامی اضافه کرد: این جنایات دشمن صهیونیستی در غزه در نتیجه حمایت آمریکا و مواضع برخی کشورهای اروپایی و دولت‌های عربی صورت می‌گیرد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: هولوکاست رفح مسؤولیت مشترک آمریکا و رژیم اشغالگر است.

در این بیانیه تاکید شده است: ارتش رژیم اشغالگر با بمباران چادرهای مملو از آوارگان در رفح که چادرهای خود را در کنار یکی از مقرهای آنروا برپا کرده بودند، یکی از هولناک‌ترین کشتارهای تاریخ بشر را انجام داد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند: کشتار شنیع توسط دشمن نازی صهیونیستی با بمباران چادرهای آوارگان در غرب رفح، موید آن است که این دشمن جنایتکار همچنان به جنگ نسل‌کشی ادامه می‌دهد و به هیچ قطعنامه بین‌المللی اهمیتی نمی‌دهد و این جنایت بدون حمایت بایدن جنایتکار و وزیر خارجه تروریست او؛ بلینکن، انجام نمی‌شد.

در ادامه بیانیه کمیته‌های مقاومت فلسطین آمده است: دولت آمریکا مستقیماً مسؤولیت کامل جنایت دشمن صهیونیستی علیه آوارگان در غرب رفح و تمامی اردوگاه‌ها در سراسر نوار غزه را بر عهده دارد.

این جنایت واکنش دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه را نیز به همراه داشت.

این سازمان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: اسرائیل به کشتار فلسطینیان آواره در رفح ادامه داد و همچنان تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف حمله به این شهر را نادیده می‌گیرد.

در این بیانیه امده است: اسرائیل طی ۲ روز پس از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف حمله به شهر رفح و حفاظت از صدها هزار غیرنظامی در آنجا، ده‌ها حمله به رفح انجام داد و بیش از ۷۰ فلسطینی را به کام مرگ کشاند.

دیده‌باش حقوق بشر اروپا – مدیترانه همچنین اضافه کرد: اسرائیل شامگاه یکشنبه با بمباران اردوگاه آوارگان در شمال غرب شهر رفح به تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری و درخواست‌های بین‌المللی مبنی بر توقف حملات خود پاسخ داد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: کشتار وحشیانه آوارگان فلسطینی در شمال غرب رفح توسط رژیم اشغالگر را که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: هولوکاستی که اشغالگران علیه آوارگان در نوار غزه مرتکب شدند، نشان دهنده میزان وحشیگری و جنایتکاری دشمن است.

این جنبش در ادامه آورده است: کشتار غیرنظامیان بار دیگر شکست دشمن را نشان داد و به جهان ثابت کرد که این رژیم به قوانین بین‌المللی و تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری هیچ اهمیتی نمی‌دهد.

جنبش انصارالله یمن در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: مسؤولیت کامل کشتار رفح و دیگر کشتارها برعهده آمریکا است؛ چراکه این کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر است.

جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال‌غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

در این جنایت تا این لحظه بیش از ۴۰ فلسطینی، شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. جست‌وجو برای یافتن افراد زیر آوار مانده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.