تاسیس نخستین کارخانه نوآوری صنایع غذایی در کشور

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، آئین امضای تفاهم‌نامه ایجاد اولین کارخانه نوآوری صنایع غذایی پیش از ظهر امروز با حضور حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور برگزار شد.

با امضای این تفاهم‌نامه کارخانه نوآوری صنایع غذایی با محوریت توسعه طرح‌های تحقیقی در حوزه غذایی، زیست‌بوم فناوری شامل شتاب‌دهنده‌ها استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با تکمیل زنجیره ارزش غذایی ایجاد خواهد شد.

این اقدام که در سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» اجرایی می‌شود فضای کار اختصاصی و اشتراکی فعالان عرصه تولید اقلام راهبردی اولویت‌دار صنایع غذایی و محصولات فراسودمند و بستر لازم برای پاسخ‌گویی به اولویت‌ها و نظام مسائل حوزه امنیت غذایی را به طور جدی فراهم خواهد کرد.

کارخانه نوآوری صنایع غذایی با بهسازی فضایی بیش از ۲۰ هزار مترمربع در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه‌های برتر تهران طی ۲ سال به بهره‌برداری خواهد رسید و با ایجاد فب‌لب (FabLab) بزرگ ساخت و تولید مرتبط با صنایع غذایی به فضایی حرفه‌ای برای تبدیل ایده به محصول و کسب و کارهای فناورانه در محیطی تخصصی تبدیل می‌شود.

گفتنی است این اولین کارخانه نوآوری است که با عنوان مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار در کشور آغاز به کار خواهد کرد و همزمان با امضای این تفاهم نامه، توافق‌نامه سه‌جانبه اجرایی ایجاد این مرکز نیز به امضای مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صنایع غذایی سینا، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت معاونت علمی فناوری و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری نوین پیشران رسید.

ایجاد فضای مناسب برای استقرار و فعالیت شرکت‌های نوپا و صاحبان ایده و کمک به تجاری‌سازی، تأمین مالی و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، گامی مهم در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و بهسازی محیط‌های صنعتی با هدف ایجاد زیرساخت رشد سرمایه انسانی کشور برای ارائه خدمات حرفه‌ای کسب و کار خواهد بود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.