«همین آقای خامنه‌ای»؛ سرنوشت‌ساز‌ترین پیش بینی امام خمینی

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، جعفر درونه کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و آغاز رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت:

14 خرداد هر سال در سالروز رحلت غمبار بنیان‌گزار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در زلال جاری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد تبیین ابعادی از شخصیت برجسته آن پیر روشن ضمیر که دامن کشان با قلبی آرام و ضمیری امیدوار به رحمت الهی از میان ما رخت بر بست و ما را در سوگ سترگ از دست دادنش نشاند، هستیم.

بی شک یکی از کسانی که حق بزرگی در فراموش‌‌ناشدن خط و راه امام خمینی(ره) دارد خلف صالح اوست. آیت‌الله خامنه‌ای نه تنها نام و یاد خمینی را زنده نگاه داشته است بلکه با ترسیم صحیح ابعاد وجودی آن حکیم الهی و برجستگی‌های خط و راه او،  نسل‌های نوی انقلاب را همچون نسل‌های پیشگام در مبارزه و نقش‌آفرین در دهه اول انقلاب، شیفته و شیدای وجود نازنینش کرده‌است.

امروز در سایه تلاش‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خصوصاً با تکیه به بیانات ارزشمندی که ایشان هر سال در سالگرد رحلت آن بزرگوار ایراد می‌فرمایند، هم معرفت و هم عشق و ارادت نسل‌های نو به «خمینی کبیر» بیشتر شده و باعث شده است خمینی در نزد این نسل‌ها به عنوان شخصیتی محبوب و مطلوب معرفی شود.

امسال نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانات خود به ابعاد جدیدی از ویژگی‌های امام راحل اشاره کرده و از قدرت آینده‌نگری و روشن‌بینی و پیش‌بینی تحقق‌پذیر امام سخن گفته و فرمودند:«روشن‌بینی و آینده‌نگری و دقّت نظر امام بزرگوار در حوادث، مخصوص مسئله‌ی فلسطین نبود؛ در بسیاری از قضایای جاری و مهمّ کشور، نظر امام، نگاه دقیق امام، روشن‌بینی امام در جلوی چشم کسانی که آنها را شنیده بودند تحقّق پیدا کرد که نمونه‌های زیادی دارد.»

و در ادامه به سه نمونه از پیش بینی‌های محقق شده آن نادره دوران اشاره فرمودند از جمله پیش بینی سقوط رژیم جبار و بی رحم ستمشاهی، پیش بینی سقوط ابرقدرت شرق و به تاریخ پیوستن رژیم کمونیستی و همچنین پیروزی فلسطین نه از راه سازش بلکه از طریق مقاومت مردمی.

آنچه باید بدان توجه کرد این حقیقت است که پیش‌بینی انسان‌های روشن‌ضمیری همچون امام خمینی(ره)  از جنس پیشگویی دکانداران این عرصه نیست بلکه ناشی از پاکی ضمیر و قدرت ایمانی آنها است که عنصر زمان در برابر آن تسلیم می‌شود و به فرد قدرت عبور از حصار زمان را می‌دهد و او آینده را آنچنان که حال را مشاهده می‌کند، می‌بیند و از آن خبر می‌‌دهد.

این یک قدرت الهی  و ثمره ایمان و اخلاص است که خداوند به مؤمنان می‌بخشد همچنان که در روایات آمده است: «اِنَّ الْمُؤْمِنَ یَنْظُرُ بِنُورِ الله»

بنابراین باید گفت جنس پیش‌بینی مومنان پاک نهاد از جنس پیش‌بینی‌های مصطلح بر اساس حدس و گمان و تحلیل و تفسیر نیست بلکه بر اساس شهود است. یعنی آنها پیش‌بینی نمی‌کنند بلکه آنچه را که در افق زمان می‌بینند پیشاپیش بیان می‌کنند و از آن خبر می‌دهند.

علاوه بر آنچه رهبر فرزانه و حکیم انقلاب از مصادیق پیش‌بینی‌های امام خمینی(ره) در سخنرانی روز گذشته بیان کردند، حق این است که به خاطر یکی از این پیش‌بینی‌های سرنوشت ساز آن رهبر فقید و بزرگوار که باعث دوام و بقای انقلاب اسلامی شد جبهه بر خاک بساییم و به روح پر فتوحش درود بفرستیم و تا قیام قیامت خود را مرهون هوشمندی و درایت و تدبیر مؤمنانه ایشان بدانیم.

این پیش‌بینی سرنوشت‌ساز در باره رهبری آینده انقلاب اسلامی بود.

او در پاسخ به نگرانی و دلواپسی یاران انقلاب که نگران خلأ رهبری بعد از وی‌ بودند با قاطعیت و با تکیه به همان حقیقت «یَنْظُرُ بِنُورِ الله» فرمود: «خلاء رهبری پیش نمی‌آید و شما آدم دارید.» وقتی از ایشان سئوال شد «چه کسی؟» ایشان فرمودند: «همین آقای خامنه‌ای».

آری انگشت اشاره او مردی از مردان الهی را به ما نشان داد که تجربه این سی‌و پنج سال رهبری‌اش گواه روشنی بر شایستگی و  موفقیتش در پرچمداری انقلاب بزرگ اسلامی و پاسداری از شعارها و آرمان‌های انقلاب و حراست از راه امام خمینی(ره) است.

در طول دوران پس از امام راحل کشتی انقلاب با طوفان‌های سهمگینی مواجه شده‌است. طوفان‌هایی که نه تنها درصدد انحراف راه و مسیر کشتی انقلاب بودند بلکه می‌خواستند کشتی انقلاب را در هم بشکنند اما خمینی کبیر «ابر مردی» را برای ناخدایی این کشتی معرفی کرد که خدایی‌ترین عنصر این نظام بود و توانست با تکیه به فضل الهی و جلب نصرت الهی این کشتی طوفان زده را به خوبی هدایت و به سر منزل عزت و سعادت برساند.

این حقیقت هنگامی بیشتر جلوه خواهد کرد که بیندیشیم در طول این سی‌و پنج سال چه کسانی و چه مدعیان پیروی از راه امام(ره) که دچار انحراف، تحجر، ارتجاع و التقاط شدند و مواضع امروز و دیروزشان آنچنان تغییر کرد که بویی از خط و راه امام(ره) از آن استشمام نمی‌شود.

اما خامنه‌ای عزیز ایستاد و پرچم شعارهای انقلاب را سرافرازانه در این کشور برافراشته نگاه داشت و توانست با اعتقاد راستین به خط و راه امام(ره) به آرزوهای بزرگ آن مرد عینیت بخشد و راه او را نه تنها در ایران اسلامی بلکه در میان ملت‌های علاقمند به انقلاب اسلامی پر رهرو سازد.

او توانست بر شالوده انقلاب اسلامی که به دست مبارک امام راحل پی ریزی شده بود بنیانی مستحکم بنا کند که چشم طمع بیگانگان از آن دور بماند و هزینه‌های مقابله با آن برای دشمن به مقدار معتنابهی فزونی یابد.

خامنه‌ای عزیز توانست روح انقلاب و روحیه انقلابی را در نسل‌های نوی انقلاب زنده نگاه دارد و انقلابی‌گری را به عنوان یک ارزش متعالی بر صدر ارزش‌ها بنشاند.

او توانست انقلابی‌گری را به رمز پیشرفت کشور تبدیل کند و با اعتقاد به این که هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم به همه جوانان مومن و انقلابی میدان کار داد و آنها را در میدان عمل و نقش‌آفرینی برای پیشرفت کشور به الگوهای شایسته تبدیل کرد.

در دامان او مرحوم کاظمی‌ آشتیانی‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حسن طهرانی مقدم، شهید رئیسی عزیز و خیل بی‌شمار انقلابیون گمنامی که هنوز چشم ملت به سیمای تابناک آنان روشن نشده است، تربیت شده‌اند که هر کدام در هر بخش به واقع قهرمانان ملی این کشورند.

خامنه‌ای عزیز با اعتقاد راستین به ملت بزرگ ایران ایده «ایران قوی» را در کانون توجه همگان نشانده است و عزم‌ها را برای تحقق آن برانگیخته است. او درصدد است از ایران قوی پلی به سمت تمدن نوین اسلامی بگشاید و زبان فارسی را زبان علم و دانش و ایران را مهد دانشمندان و طالبان علم قرار دهد.

همه اینها و بسیار بیشتر از اینها که در مقال و مجال نمی‌گنجد ما را وا‌می‌دارد به روح پاک بنیان‌گزار کبیر انقلاب اسلامی از عمق جان درود بفرستیم و خود را قدردان پیش‌بینی حکیمانه‌اش برای اعطای سکانداری این انقلاب بزرگ به بزرگ‌مردی همچون «خامنه ای عزیز» بدانیم.

خدای را بر  نعمت وجود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شکرگزاریم و در این ایام معنوی از ماه مبارک ذی‌القعده از او مسئلت می‌نماییم وجود مبارکش را از گزند آفات سماوی و ارضی حفظ فرماید و نصرت خود و ولی الله الاعظم ارواحنا لمقدمه‌الفداء را نصیبش فرماید. دوستانش را دوست و دشمنانش را دشمن بدارد و با پرچمداری‌اش این انقلاب را به صاحب اصلی‌اش تحویل فرماید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

خامنه سرنوشت خمینی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.