ماکرون: تشکیلات خودگردان باید اداره غزه را به دست بگیرد

رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار مدیریت و اداره نوار غزه پس از جنگ توسط تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

به گزارش ارز پرس، خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور در تماسی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رایزنی کرد.

ماکرون در این تماس تلفنی از جنبش حماس خواست که با پیشنهاد ارائه شده توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا موافقت کند.

وی افزود: این توافق باید چشم انداز معتبری را برای اجرای راه‌حل «۲ دولتی» ایجاد کند؛ چراکه این راه‌حل تنها راه‌حلی است که می‌تواند تضمین‌های امنیتی لازم را برای اسرائیل فراهم کند و به خواسته‌های مشروع فلسطینی‌ها پاسخ دهد.

ماکرون همچنین گفت: گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در نوار غزه) از جمله ۲ شهروند فرانسوی در نهایت باید به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانده شوند و درد و رنج فلسطینیی‌ها در غزه نیز باید پایان یابد.

وی اضافه کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین پس از اصلاح و تقویت، باید اداره غزه را که باید بخشی جدایی ناپذیر از دولت آینده فلسطین باشد، به دست بگیرد.

ماکرون همچنین از «مسیر برنامه هسته‌ای ایران عمیقا ابراز نگرانی» کرد و وعده داد همراه با متحدان فرانسه به فشار به تهران برای انجام تعهدات خود ادامه خواهد شد.

این در حالی‌ است که ایران پس از خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ و بدعهدی اروپایی‌ها برای انتفاع ایران از توافق، به تدریج اجرای تعهدات هسته‌ای خود را ذیل این توافق کاهش داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.