آخرین وضعیت تفحص از نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی در مجلس

جبار کوچکی‌نژاد رئیس هیئت‌ تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص  ارز 4200 تومانی در دولت یازدهم و دوازدهم در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، با اشاره به آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص، گفت: بانک مرکزی در حال حاضر در برابر حق قانونی مجلس مقاومت می‌کند و همکاری‌های لازم در این موضوع را انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه موضوع عدم همکاری بانک مرکزی را به اطلاع رئیس مجلس نیز رسانده‌ایم، افزود: آقای قالیباف نیز اعلام کرد که از طریق دفتر خودم به بانک مرکزی تذکرات لازم داده شده است تا همکاری‌های لازم را با مجلس در روند این تحقیق و تفحص داشته باشند.

نماینده رشت در مجلس تصریح کرد: بانک مرکزی تاکنون دفتری به اعضای هیئت تحقیق و تفحص اختصاص نداده است تا در آنجا مستقر شوند که با گذشت چندین  ماه از تصویب این تحقیق و تفحص تخلف آشکاری رخ داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره زمان جمع‌بندی گزارش تفحص از ارز 4200 تومانی، گفت: با توجه به اینکه درباره این تحقیق و تفحص اقدام جدی انجام نشده است قطعاً زمان قانونی ارائه گزارش تمدید خواهد شد.

لازم به ذکر است، قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در مورد ارز 4200 منابع و مصارف در دستور کار جلسه علنی روز سه شنبه 11 آبان سال 1400  قوه مقننه قرار داشت. 

بعد از قرائت گزارش این کمیسیون، نمایندگان مجلس با اجرای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت سابق در ارز 4200 تومانی موافقت کردند. 

از 223 نماینده حاضر در نشست علنی مجلس، 174 نماینده با انجام تحقیق و تفحص از عملکرد دولت سابق در ارز 4200 تومانی موافقت کردند و 9 نماینده هم مخالفت کردند ضمن اینکه 4 رای هم ممتنع بود. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.