نماینده مسکو: هکرهایی که غرب بسیج کرده‌، تهدیدی برای جهان خواهند شد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت، غرب اوکراین را به تسلیحات سایبری مجهز می‌کند و ایجاد ارتشی از هکرها را در دست دارد که بعدا تهدیدی برای خود غرب خواهد بود.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد دوشنبه در نشست شورای امنیت در خصوص صلح و امنیت گفت: در کنار ارسال موجی از تسلیحات متعارف غرب به اوکراین، ارسال کنترل‌نشده تسلیحات سایبری و متدهای استفاده آنها در جریان است. مهارت‌های عملی از سوی شمار زیادی از مردم کسب شده است.

این دیپلمات گفت: به گفته ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهوری اوکراین)، بیش از ۳۰۰ هزار "جنگجو" در ارتش سایبری او هستند.

نبنزیا گفت که در نتیجه آن، یک "ارتش سایبری غیر قابل کنترل" ایجاد می‌شود که "با کسب مهارت در اوکراین از طریق حمله به روسیه، به همین جا بسنده نخواهد کرد." او هشدار داد: این هکرهایی که شما بسیج کرده‌اید، در سراسر جهان پخش خواهند شد و تهدیدی برای شهروندان کشورهای غربی هم می‌شوند.

واسیلی نبنزیا گفت افزایش فعالیت خصمانه غرب در فضای سایبری خطر درگیری نظامی مستقیم را افزایش می‌دهد.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد افزود: نظامی‌سازی فضای دیجیتالی که به دست غرب انجام می‌شود، خطر درگیری مستقیم نظامی را به شدت افزایش می‌دهد، به ویژه از وقتی که رژیم کی‌یف به طور فعال بر تحریکات در فضای اطلاعاتی با استفاده از دستورالعمل‌های آموزشی غربی، در حال مسلط شدن است. اما عواقب آنها می‌تواند حتی وحشتناک‌تر باشد. حملات رایانه‌ای به زیرساخت‌های حیاتی می‌تواند به تلفات انسانی واقعی و در مقیاس بزرگ منجر شود.

این دیپلمات روس هشدار داد که خطرات شناسایی اشتباه منبع حمله هم، در صورت اجرا شدن حمله "پرچم دروغین" که سازماندهی آن در فضای مجازی بسیار آسان‌تر از فضای واقعی است، افزایش می‌یابد. او گفت: در این صورت، خطرات تشدید ناخواسته و تبادل مشترک حملات سایبری چند برابر خواهد شد.

واسیلی نبنزیا گفت که "اقدامات رژیم کی‌یف ممکن است به رویارویی سایبری تمام‌عیار منجر شود که پای دیگر کشورها را به میان بکشد." او تاکید کرد: مسوولیت‌پذیری در قبال چنین تشنج اوضاعی، کاملا بر دوش کشورهای غربی خواهد بود که به شکلی بی‌مهابا رهبری کی‌یف را ترغیب می‌کنند.

انتهای پیام   

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.