کانادا از کره جنوبی گلوله توپ می‌گیرد و به اوکراین می‌دهد

سئول امروز (دوشنبه) اعلام کرد، کانادا از کره جنوبی خواسته تا گلوله‌ توپ در اختیار این کشور بگذارد تا آنها را به اوکراین بدهد. بر اساس قوانین کره جنوبی این کشور نمی‌تواند تجهیزات نظامی مرگبار را در اختیار کشورهایی بگذارد که درگیر مناقشه نظامی‌اند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا برای اوکراین توپ خود کششی هویتزر ام ۷۷۷ که گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری شلیک می‌کند، فراهم کرده است. آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا هفته گذشته اعلام کرد که کشورش ۲۰ هزار مهمات ۱۵۵ میلیمتری بیشتر به اوکراین ارسال می‌کند.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع کره جنوبی تایید کرد که اوتاوا این درخواست را مطرح کرده اما تاکید کرد هنوز هیچ روند رسمی در رابطه با این درخواست آغاز نشده است.

شبکه اس بی اس کره جنوبی به نقل از یک مقام عالی رتبه وزارت دفاع این کشور که خواسته نامش فاش نشود، گزارش داد، این توافق احتمالا شامل ۱۰۰ هزار گلوله از ذخایر کره جنوبی خواهد بود و احتمالا زیر قیمت بازار فروخته می‌شود.

مقام مذکور گفت: ما فعالانه به دنبال برنامه‌ای برای تامین ۱۰۰ هزار گلوله برای کانادا هستیم.

این در حالی است که سازمان امور جهانی کانادا که روابط دیپلماتیک و کنسولی را مدیریت می‌کند و همچنین وزارت دفاع ملی کانادا هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

کره جنوبی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مهمات ۱۵۵ میلیمتری است به طوری که توپ خود کششی هویتزر کی-۹ این کشور بازار بین‌المللی را قبضه کرده است. چندین کشور اروپایی از جمله فنلاند، نروژ و استونی از هویتزر کی-۹ استفاده می‌کنند اما کره جنوبی اعلام کرده که قصد ندارد کمک‌های مرگبار برای اوکراین فراهم کند.

کره جنوبی برای اوکراین کمک‌های بشردوستانه فراهم کرده و اقلام غیرکشنده از جمله کلاه‌های ضد گلوله و کیت‌های پزشکی ارسال کرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.