نخست‌وزیر سریلانکا از جوانان معترض برای مشارکت در کشورداری دعوت کرد

نخست‌وزیر سریلانکا اعلام کرد که طبق اصلاحات سیاسی که او قرار است برای حل‌وفصل بحران ناشی از سقوط اقتصادی این کشور ارائه کند، از جوانان معترض دعوت به عمل می‌آید تا در اداره کشور سهیم شوند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رانیل ویکرمسینگه، نخست‌وزیر سریلانکا اعلام کرد که تحت اصلاحات پیشنهادی بر قانون اساسی، قدرت رئیس‌جمهوری این کشور کاهش یافته و به قدرت پارلمان افزوده خواهد شد. ویکرمسینگه در سخنرانی تلویزیونی گفت، نحوه اداره کردن سریلانکا با کمک کمیته‌های پارلمانی متشکل از قانون‌گذاران، کارشناسان و جوانان، گسترده و همه‌جانبه خواهد بود.

او گفت: جوانان خواستار تغییر در نظام موجود هستند. آن‌ها همچنین می‌خواهند بدانند که در حال حاضر مشکلات چیست. در نتیجه، پیشنهاد می‌کنم که چهار نماینده از این جوانان به عضویت هر یک از این ۱۵ کمیته درآیند.

معترضان سریلانکا بیش از ۵۰ روز است که در مقابل دفتر گوتابایا راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری این کشور تحصن کرده و خواستار استعفای وی هستند. این معترضان که عمدتا جوان هستند، راجاپاکسه و خانواده وی را مسئول بزرگترین بحران اقتصادی این کشور می‌دانند.

معترضان همچنین خواستار بازنگری در سیستم حکومتی هستند و می‌گویند که اداره نادرست این کشور توسط دولت‌های متوالی از زمان استقلال سریلانکا از انگلیس در ۱۹۴۸، منجر به بحران‌های اقتصادی و اجتماعی شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.