تایوان بار دیگر ورود ده‌ها هواپیمای چینی به منطقه دفاع هوایی خود را گزارش کرد

مقامات تایوان وقوع بزرگترین مورد نقض منطقه دفاع هوایی خود از ماه ژانویه تاکنون از سوی نیروی هوایی چین را گزارش کردند و در همین راستا وزارت دفاع این جزیره عنوان کرد که جنگنده‌های تایوانی با هدف هشدار دادن به ۳۰ فروند هواپیمای چینی که وارد این منطقه شده بودند، اعزام شدند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از رویترز، تایوان که چین مدعی آن به عنوان بخشی از خاکش است، در مدت حدود دو سال گذشته از بابت ماموریتهای مکرر هواپیماهای نیروی هوایی چین در نزدیکی این جزیره دارای دولت دموکراتیک، شکایت کرده است.

تایوان از فعالیت‌های نظامی مکرر چین در نزدیکی حوزه خود به عنوان جنگ "منطقه خاکستری" با دو هدف از جمله خسته کردن نیروهای تایوانی با وادار کردنشان به اعزام‌های مکرر و همچنین آزمایش کردن پاسخهای تایوان یاد کرده است.

این وزارتخانه دولت تایوان گفت: جدیدترین مورد از این ماموریت چینی‌ها شامل ۲۲ جنگنده و همچنین تجهیزات جنگ الکترونیک، هشدار اولیه و هواپیماهای ضد زیردریایی بود.

طبق نقشه‌ای که این وزارتخانه ارائه کرد، این هواپیماها در منطقه‌ای در شمال شرقی جزایر پراتاس پرواز کردند، هرچند دور از خود جزیره تایوان بودند.

این وزارتخانه عنوان کرد تایوان هواپیماهای جنگی را برای هشدار دادن به این هواپیماهای چینی و دور ساختن آنها فرستاد، در حالی که سیستم‌های موشکی نیز برای نظارت بر آنها به کار گرفته شده بودند.

این بزرگترین مورد نفوذ به این منطقه دفاع هوایی تایوان از زمانی است که تایوان ورود ۳۹ هواپیمای چینی را به این منطقه شناسایی دفاع هوایی خود در ۲۳ ژانویه گزارش کرد.

هیچ اظهارنظر فوری از سوی چین مطرح نشده اما پکن در گذشته گفته بود که چنین اقداماتی تمریناتی با هدف حفاظت از حاکمیت این کشور هستند.

ارتش چین چند روز پیش اعلام کرد که اخیراً رزمایشی را در اطراف تایوان به منظور دادن یک "هشدار جدی" علیه "تبانی" این جزیره با آمریکا انجام داده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.