آنکارا درباره گشایش مسیری در دریای سیاه و انتقال غلات با مسکو رایزنی می‌کند

وزیر امور خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت، آنکارا قصد دارد تا درباره گشایش یک کریدور امنیتی در دریای سیاه و همچنین انتقال غلات اوکراین با مسکو گفت‌وگو کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت که این مذاکرات در جریان سفر ژوئن ۲۰۲۲ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به آنکارا صورت می‌گیرد.

وی افزود: لاوروف هشتم ژوئن وارد ترکیه می‌شود تا درباره گشایش یک کریدور امنیتی در دریای سیاه و همچنین مساله عبور و مرور کشتی‌های حامل غلات اوکراین با مقام‌های ترکیه‌ای مذاکره داشته باشد.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه گفت،‌ آنکارا قرار نیست به تحریم‌ها علیه روسیه ملحق شود چون آنها بر ترکیه نیز اثر می‌گذارد. به دلیل نقش میانجی که ایفا می‌کنیم، موقعیت ما قابل درک است و باید درک شود. موضع ما روشن است، ما به این تحریم‌ها علیه روسیه نمی‌پیوندیم و اجازه نمی‌دهیم از طریق خودمان انجام شود.

چاووش اوغلو همچنین گفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود گفته که آماده دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است. وی افزود: زلنسکی در گفت‌وگویی تلفنی با اردوغان گفت که می‌خواهد با پوتین دیدار کند. ترکیه به تلاش‌هایش در این زمینه ادامه می‌دهد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه سال جاری میلادی، ترکیه به عنوان میانجی اصلی بین روسیه و اوکراین ظاهر شده و میزبان چندین دور مذاکرات بوده است. پس از آن که زلنسکی گفت نیروهای روسی باید مناطق تحت کنترل خود را واگذار کنند، مذاکرات به بن‌بست رسید.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.