صحبت‌های وزیر امور ارتش آمریکا درباره کمک بیشتر به اوکراین

وزیر امور غیرنطامی ارتش آمریکا گفت، دولت بایدن تا جایی که می‌تواند برای تکمیل ذخایر موشک‌های ضد تانک جاولین تلاش می‌کند و در عین حال به دنبال برآوردن خواسته‌های بیشتر اوکراین برای آنها است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کریستین ورموث، وزیر ارتش آمریکا به پادکست شورای آتلانتیک گفت: مهمات در آینده بسیار مهم هستند. ما در حال پر کردن انبارهای جاولین و استینگرها هستیم. ما به تامین تمامی کمک‌هایی که از دستمان برای اوکراینی‌ها بربیاید بدون تنش اوضاع ادامه می‌دهیم.

۲۷ مه ۲۰۲۲، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دولت واشنگتن بیش از ۶۲۴.۶ میلیون دلار سفارش برای سیستم‌های دفاع هوایی استینگر به شرکت ریتون اعطا کرده که تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۶ تکمیل می‌شود.

رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که وزارت دفاع این کشور بیش از ۱۴۶۸ موشک بیشتر استینگر سفارش می‌دهد اما تخمین زده شده که تولید این مقدار تا ۳۰ ماه طول می‌کشد.

ریتون نیز گفته که نمی‌تواند تولیدات خود را برای تکمیل سفارش جاولین و استینگر تا دستکم ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تسریع بخشد.

وزیر ارتش آمریکا به کنگره گفته بود که یک قطعه از رده خارج شده برای ساخت استینگرها مورد نیاز است و دولت ایالات متحده باید یک طرح کاری یا نسل بعدی را توسعه دهد.

دولت بایدن از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، ۱۴۰۰ موشک استینگر به همراه ۵۵۰۰ موشک جاولین را به اوکراین ارائه کرده است. در ماه مارس، کی‌یف ۵۰۰ جاولین و ۵۰۰ استینگر در هر روز درخواست کرد، اگرچه مقام‌های واشنگتن گفتند که وزارت دفاع معتقد است اوکراین درباره نیازهای تسلیحاتی خود اغراق می‌کند.

وی همچنین گفت، دولت ایالات متحده حفظ روحیه نیروهای اوکراینی را که با روسیه می‌جنگند در درگیری کنونی دشوارتر می‌بیند چراکه درگیری‌ها بر منطقه دونباس متمرکز است و استفاده طولانی مدت از توپخانه نقش مهمتری ایفا می‌کند. درگیری‌های توپخانه‌ای در حال حاضر در جریان است.

این مقام آمریکایی همچنین اذعان داشت که نیروهای روسی یکبار دیگر در دونباس درگیر شده‌اند و توپوگرافی منطقه هم به نفع یگان‌های روسی است که از تانک و توپخانه استفاده می‌کنند. آمریکا انتظار دارد تا برخی از نیروهای اوکراینی را که به آنها سلاح پیشرفته می‌دهد، آموزش دهد تا آنها به راحتی بتوانند از موشک‌های ضد تانک جاولین و ضد هوایی استینگر استفاده کنند.

خانم ورموث همچنین ادامه داد: دولت‌های لهستان و سه کشور حوزه بالتیک شامل استونی، لتونی و لیتوانی تمایل دارند تا تعداد بیشتری از نیروهای آمریکایی در اروپا باشند اما بایدن برنامه‌ای برای افزایش تعداد کنونی ۴۸ هزار نفر ندارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.