"کره شمالی درس‌های لازم را از کشورهای فریب خورده آمریکا گرفته است"

کره شمالی همزمان با اینکه مدت‌هاست برای توجیه توسعه اتمی خود به منظور تقویت دفاع شخصی‌اش تلاش کرده، اظهار داشت، درس لازم را از کشورهایی که برای تسلیم بازدارندگی جنگی‌شان فریب آمریکا را خوردند، گرفته است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی این ادعا را در کتابی در مورد دستاوردهای نظامی و دیپلماتیک کیم جونگ اون، رهبر این کشور در دهه گذشته مطرح کرد. این کتاب در وب‌سایت تبلیغاتی کره شمالی موسوم به "اوریمینزوکری" منتشر شد.    

در این کتاب آمده است: تاکتیک تهاجمی آمریکا این است که یک کشور را وادار به تسلیم توانایی‌های دفاع شخصی‌اش کند. آمریکا مرتبا سخنان شیرینی را بیان می‌کند و می‌گوید که اگر از بسیج نظامی خود دست بردارید و مسیر متفاوتی را در پیش بگیرید، به پیشرفت کشور شما کمک خواهم کرد.

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: کره شمالی درس‌های لازم را از دیگر کشورها از جمله حمله نظامی سال 2011 میلادی به لیبی گرفته است.

این کتاب سپس دستاوردهای کیم جونگ اون در نشست‌ها با چین، روسیه و آمریکا را ذکر کرد. این کتاب به طور ویژه کیم جونگ اون را به خاطر تسلیم نشدن برای حفاظت از حاکمیت، استقلال و حقوق کشورش در نشست هانوی در سال 2019 میلادی ستایش کرد، اگرچه این نشست کیم با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در هانوی بدون توافق پایان یافت.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.