فشار سیاستمدارن آمریکایی و غربی بر مصر برای افزایش صادرات گاز به اروپا

آمریکا از مصر خواست تمام تلاش خود را برای افزایش صادرات گاز طبیعی مایع خود به اروپا را انجام دهد.

به گزارش ارز پرس، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: دولت آمریکا از مصر خواست تمام تلاش خود را برای افزایش صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) به اروپا جهت کمک به حل بحران اخیر کمبود گاز در این قاره، ناشی از جنگ روسیه-اوکراین انجام دهد.

این منبع اظهار کرد: چهره‌های سیاسی از برلین گرفته تا بروکسل، رم و رومانی به تازگی در تلاش برای دستیابی به گاز مایع مصر سفرهایی به قاهره داشتند، در واقع مصر می‌تواند به اروپا در کاهش وابستگی‌اش به خطوط گاز روسیه کمک کند.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد، گرچه مصر از جنگ روسیه-اوکراین آسیب دیده اما توانمندی‌های نوظهور و ذخایر گاز طبیعی و مایع آن مورد توجه طرف‌های خارجی قرار گرفت و این کشور را به یک شریک استراتژیک برای غرب تبدیل کرد.

بیانیه‌های وزارت سوخت مصر فاش کرد که ارزش صادرات گاز طبیعی و مایع این کشور در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد افزایش داشته و به ۳.۹ میلیارد دلار رسیده است.

طبق این بیانیه‌ها، ارزش صادرات گاز طبیعی مصر در سال ۲۰۲۱ با افزایش  ۷۶۸.۲ درصدی به ۳.۹ میلیارد دلار رسید، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۵۶ میلیون دلار بود.

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان پیشتر با توجه به کاهش صادرات گاز روسیه به دلیل جنگ فعلی گفته بود که "مصر تامین‌کننده بالقوه گاز طبیعی مایع کشورش است".

دودا با اشاره به اینکه با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در قاهره درباره این مساله گفتگو کرده، اظهار کرد: ما معتقدیم مصر شریک بسیار بالقوه‌ای است و ما کاملا از مذاکرات جاری میان مصر و کمیساریای اروپا درباره صادرات گاز مایع به اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.