روسیه: مضحک است که آمریکا در مذاکرات سوریه به ما هشدار می‌دهد

فرستاده روسیه در سازمان ملل گفت، مایل است با همتای آمریکایی خود دیدار کند تا در مورد ارسال کمک‌ به سوریه از طریق ترکیه گفتگو کند، اما اینکه نماینده آمریکا به او هشدار داده تا در جریان گفتگوها درباره سوریه از اهرم اوکراین استفاده نکند، "کمی مضحک" به نظر می‌رسد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که مایل است با واسیلی نبنزیا، همتای روس خود دیدار کند تا مذاکراتی درباره سوریه انجام شود و اجازه نمی‌دهد تا مسکو از ارسال کمک‌ها به سوریه به عنوان یک اقدام برای چانه زنی درباره اوکراین استفاده کند.

نبنزیا به خبرنگاران گفت: این کمی مضحک است که فرستاده آمریکا در سازمان ملل از قبل به ما هشدار می‌دهد که نباید از هیچ اهرمی در ارتباط با اوکراین استفاده کنیم. البته که می‌شود برعکس این را هم گفت.

نبنزیا و توماس گرینفیلد از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی دیدارهای معدودی را در خارج از نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل داشته‌اند.

سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین گفت: همتای آمریکایی من در سازمان ملل هر وقت که بخواهد می‌تواند با من ملاقات کند، من در مخفیگاه نیستم.

حکم شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اجازه ارسال کمک به شمال غرب سوریه از ترکیه در ۱۰ ژوئیه سال جاری میلادی به پایان می‌رسد. اما روسیه به عنوان متحد دمشق، مخالفت خود را با تجدید عملیات اعلام کرده و می‌گوید، این عملیات حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را نقض می‌کند و کمک‌های بیشتری باید از داخل سوریه ارسال شود.

نبنزیا با بیان اینکه روسیه بر این باور است که تلاش‌های کافی برای ارسال کمک‌های بیشتر از داخل سوریه ارسال نشده، گفت: آنطور که نظر ما بود، کارها پیش نرفته است. اینکه چه کسی مقصر است سوال خوبی است.

سازمان ملل گفته که چهار کاروان کمک رسان در شمال غرب سوریه و از داخل این کشور مستقر شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در جدیترین گزارش خود درباره عملیات کمک رسانی به سوریه در آوریل ۲۰۲۲ به شورای امنیت گفت که هنوز برای رسیدن به عملیات مداوم کمک رسانی از داخل سوریه در شمال غرب این کشور، کارهای زیادی باید انجام شود.  

سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین ادامه داد، این چالش‌ها شامل تضمین‌های به موقع امنیتی از جانب طرف‌های درگیر و تعهدات برای عدم مداخله در ارسال کمک‌های بشردوستانه از داخل سوریه است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.