بازداشت یک قانونگذار اوکراینی در مرز مولداوی

پلیس مرزبانی مولداوی اعلام کرد، یوهن یاکوونکو، یک قانونگذار اوکراینی را به درخواست سازمان پلیس جنایی بین‌المللی یا اینترپل در مرز مولداوی بازداشت کرده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، نماینده واحد مطبوعاتی این پلیس مرزبانی گفت که یاکوونکو در یک بازداشتگاه در وضعیت بازداشت موقت قرار گرفته است.

ویورل تنتیو، رئیس شعبه پلیس بین‌الملل در مولداوی در بیانیه‌ای گفت که یاکوونکو در پی اتهامات ارتشا و فساد مطرح شده از سوی بلاروس در فهرست بازداشت قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش،  جستجوی سوابق عمومی مربوط به افراد تحت تعقیب در وبسایت پلیس اینترپل برای نام یاکوونکو در یکشنبه شب هیچ نتیجه‌ای نشان نداد.

مقامات اوکراین و بلاروس نیز برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت پارلمان اوکراین، یاکوونکو از منطقه دونتسک به عنوان نماینده این پارلمان انتخاب شده است.

اخیرا پس از آنکه جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در یک منطقه جدایی‌طلب از وقوع چند حمله و انفجار در آن منطقه خبر داده و کی‌یف را مسئول آنها ‌دانستند، نگرانی‌ها نسبت به کشیده شدن مولداوی به درگیری در اوکراین واقع در همسایگی‌اش افزایش یافته است.

مولداوی، کشوری با جمعیتی حدود ۲.۶ میلیون نفر است که بین اوکراین و رومانی قرار دارد. از زمان روی کار آمدن مایا ساندو در پایان سال ۲۰۲۰ به عنوان یک رئیس جمهور غربگرایی که رئیس جمهور سابق طرفدار مسکو را شکست داد، مولداوی شاهد یک چرخش سیاسی غربگرایانه بوده است.

این کشور دارای اکثریت قومی رومانیایی است اما یک اقلیت بزرگ و با نفوذ روسی زبان دارد و روابط اقتصادی نزدیکی با مسکو دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.