هنیه: ساماندهی مجدد دولت فلسطین مهمترین اولویت حماس است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که ساماندهی مجدد دولت فلسطین همسو با این مرحله و مخاطرات آن از مهمترین اولویت‌هایی است که این جنبش برای تحقق آنها تلاش می‌کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همراه با خلیل الحیه، عضو این دفتر سفری به استانبول داشت و در آنجا به دفتر اتحادیه کل علمای مسلمان رفته و با تعدادی از سران اتحادیه و علمای برجسته دیدار کرد.

هنیه در این دیدار با اشاره به آنچه اخیرا تحت عنوان "راهپیمایی پرچم‌ها" انجام شد، به شرح شرایط کنونی مسجد الاقصی ناشی از حملات تقریبا هر روزه صهیونیست‌ها به صحن‌های آن پرداخت و بر لزوم افزایش تلاش‌ها جهت حمایت از این مسجد و حفاظت از ماهیت اسلامی آن تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد: قدس و مسجد الاقصی از مهمترین سرفصل‌های وحدت امت و عامل اتفاق نظر و نماد سفر  پیامبر (ص) از مکه و سپس معراجش به آسمان بوده و مرکز قلوب تمامی مسلمانان جهان هستند.

او در ادامه از موضع‌گیری‌های تاریخی علمای مسلمان که عمق راهبردی را در پایبندی به اصول امت ایجاد کرده و از حقوق آن با فتواها حمایت کرده و همواره پشتیبان پیام حق و راه جهاد در فلسطین بوده‌اند، تقدیر کرد.

هنیه در ادامه به شرح مسیرهای راهبردی حماس در این مرحله به ویژه طرح مقاومت و مقابله با اشغالگران و توطئه‌های آنها و برنامه‌های مقابله همه‌جانبه با آنها پرداخت و بار دیگر بر مساله فلسطین و به شکل ویژه قدس به عنوان محور اصلی درگیری‌های فعلی با اشغالگران، لزوم پایان دادن به این درگیری به نفع امت به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از میراث و حق قطعی امت و یکپارچه‌ کردن تلاش‌ها در سطح امت برای رسیدن به این هدف و تلاش برای تقویت مساله فلسطین به عنوان محور اصلی امت تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان نیز با اشاره به گام‌هایی که حماس برای تحقق مشارکت ملی، ایجاد توافق میان جنبش‌های ملی و همکاری‌های جهادی و مبارزاتی علیه اشغالگران برداشته، گفت: ساماندهی مجدد دولت فلسطین همسو با این مرحله و خطرات آن از مهمترین اولویت‌هایی است که حماس برای تحقق آنها تلاش می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.