وزیر خارجه لبنان: از روابط فعلی با کشورهای عربی به ویژه عربستان راضی هستیم

وزیر امور خارجه لبنان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که روابط لبنان با کشورهای حاشیه خلیج فارس در شرایط مطلوب است و اشاره کرد که کشورش از وضعیت فعلی این روابط به ویژه رابطه با عربستان راضی است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از روسیا الیوم، عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه لبنان یکشنبه در جریان مصاحبه با شبکه "LBC" اعلام کرد که لبنان رئیس شورای وزیران خارجی عرب برای ۶ ماه آینده است و در صورت برگزاری جلسه این شورا که مرسوم است در کشوری که ریاست آن را برعهده دارد برگزار شود، لبنان رئیس شورا و محل برگزاری آن خواهد بود و از این پتانسیل نهایت استفاده را برای بهبود هر چه بیشتر روابط با کشورهای عربی استفاده خواهد کرد.

وی در رابطه با تعیین خطوط دریایی اعلام کرد که لبنان درباره حل اختلاف و ترسیم خطوط دریایی جدی است به گونه‌ای که به پیشنهاد آموس هوکشتاین،‌ میانجیگر آمریکایی پاسخ داده منتهی وی تابه حال برای دریافت پاسخ لبنان در رابطه با پیشنهادش نیامده است.

بو حبیب افزود: در این زمینه علی رغم اینکه در واشنگتن نیز به این مسئله پرداختم منتهی طرف آمریکایی جدیت لازم را ندارد چرا که در صورت وجود جدیت لازم هوکشتاین تنها دوبار به بیروت، پایتخت لبنان نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه لبنان مسئول ترسیم خطوط دریایی نیست، افرود: می‌توانم به شما بگویم که سران سه قوه لبنان بر سر حل این اختلاف موافق هستند.

وزیر امور خارجه لبنان در پاسخ به سوالی درباره پرونده آوارگان سوری گفت: هر کسی که کارت پناهندگی ندارد باید اخراج شود و همچنین اسرای سوری نیز باید خاک لبنان را ترک کنند. اما در حال حاظر دولت در این زمینه تشکیل جلسه نداده و به نتیجه خاصی درباره چگونگی تدوین یک مکانیسم خاص در این زمینه دست نیافته است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.