شوراها از تأمین ملزومات اولیه خود عاجز هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس؛ سعید نجفی، نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها ، گفت: مشکلاتی در استان زنجان وجود داشته که البته کشوری است و در بسیاری از استان‌ها وجود دارد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، افزود: بی‌کیفیتی و ناایمنی راه‌ها یکی از مشکلات اساسی ما در استان زنجان است. به طور مثال جاده قره‌قوشلو که جاده قدیم زنجان به اردبیل است و شهرک صنعتی هم بر سر این راه قرار دارد کیفیت بسیار پایین دارد و روزانه تعدادی از هموطنان ما در این جاده کشته می‌شوند.

این عضو شورای شهر زنجان اظهار کرد: اتوبان زنجان به قزوین و زنجان به تبریز مشکلات اساسی از جمله تخریب آسفالت و نور ناکافی دارند.

وی  با اشاره به جایگاه شوراها در کشور، گفت: متأسفانه در سیستم اداره کشور ارزشی برای شوراها قائل نمی‌شوند. در این سال‌ها هر دولتی که بر سرکار آمده بخشی از اختیارات شوراها کاسته است.

نجفی ادامه داد: شوراهای فرادست از تأمین ملزومات اولیه عاجز هستند. ساختمان استقرار ندارند و از بودجه مناسب برخوردار نیستند بنابراین مجبورند دست خود را به سوی شوراهای دیگر دراز کنند که جایگاه آنها را خدشه‌دار می‌کند.

وی با بیان اینکه شورایی که نتواند منابع مالی خود را تأمین کند نمی‌تواند حرف خود را بزند، گفت: اگر بخواهیم در سیستم اداره کشور شوراها را به جایگاه واقعی خود برسانیم باید به دنبال مدیریت یکپارچه شهری باشیم.

به گزارش ارز پرس، امید خدری، نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود با تسلیت حادثه متروپل آبادان و تصادف قطار مشهد - یزد گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود ضمن محاکمه مقصران حادثه متروپل زمینه ای را فراهم آورد تا دیگر شاهد رخدادهای مشابه نباشیم.

وی با بیان اینکه طراحی سازه متروپل ایراد داشت، گفت: متروپل سازه ترکیبی از فولاد و بتن به وسعت 3054 متر مربع در 11 طبقه بود.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: ساختمان در سه‌بر خیابان بود که کوچه معماری 6 متر است و از نظر معماری یک ضعف محسوب می‌شود. در سازه ستون در قاب متصل نشده و هر ستون به صورت مجزا و با تیرهای مفصلی با هم مرتبط شده است. از نظر جوشکاری هم مشکل داشته است.

خدری خاطر نشان کرد: سازه ساختمان باید در کارخانه سرهم شود اما مالک این بنا به بهانه اینکه برای مردم بومی شغل ایجاد کند فراخوان استخدام داده و با استفاده از مردم بومی در محل جوشکاری را انجام داده است که کیفیت پایینی داشته است.

وی افزود: سازه متروپل به خاطر بار سنگینی که داشته است باعث شده اتصالات نتواند تاب بیاورد.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها با بیان این که متروپل بخشی از مشکلات استان خوزستان است که با دست نالایق مسئولان ایجاد شده است، گفت: همچنین ما صدها متروپل در استان داریم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.