ارائه پیش‌نویس قانون منع درمان اسرای فلسطینی

پیش‌نویس قانون محرومیت اسرای فلسطینی از دریافت خدمات درمانی به کمیته عمومی کنست رژیم صهیونیستی ارائه شده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم"، این قانون اسیرانی را که اقدام به عملیات علیه اهداف اسرائیلی می‌کنند هدف قرار می‌دهد تا آنها را از هر گونه عمل جراحی که زندگی آنان را بهبود بخشد جلوگیری به عمل آورد.

بر اساس اعلام این رسانه عبری زبان پیش نویس این قانون توسط جریان صهیونیسم دینی و تحت عنوان «محرومیت تروریست‌ها از عمل جراحی زیبایی» ارائه شده است.
اسرائیل هیوم تاکید کرد این اقدام پس از آن صورت پذیرفت که رادیو عبری اعلام کرد اداره امور زندان‌های اسرائیل (شاباص) تصمیمات لازم برای محرومیت اسراء جعابیص از انجام عملی جراحی را رسانه‌ای کرد.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص اعلام کرد: دولت اسرائیل این روزها در حال بررسی پیش نویس قانون جدیدی برای عدم ارائه درمان‌های پزشکی گران قیمت به اسرای فلسطینی است، علاوه بر آنکه این قانون به دنبال آن است تا هزینه عمل‌های جراحی اضطراری که بسیاری از اسرای مبتلا به بیماری‌های مزمن و خطرناک به آنها نیاز دارند را نیز پرداخت نکند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پایان ماه می ۲۰۲۲ دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با تصمیم اداره امور زندان‌های این رژیم با محرومیت اسراء جعابیص از عمل جراحی بینی بر خلاف توصیه‌های پزشکی موافقت کرد. همچنین دادگاه مرکزی رژیم اشغالگر با دادخواست ارائه شده از سوی نهادهای حقوقی مدافع این اسیر زن فلسطینی مخالفت نمود. علاوه بر آن دادگاه عالی این رژیم نیز به درخواست بررسی مجدد نهادهای حقوقی علیه این تصمیم پاسخ منفی داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.