انصارالله: مذاکرات برای اجرای توافقنامه تبادل اسرا پیشرفت کُندی داشته است

رئیس کمیته امور اسرا در جنبش انصارالله یمن از پیشرفت کُند مذاکرات اجرای توافقنامه تبادل اسرا که ماه مارس با نظارت سازمان ملل به امضا رسیده بود، خبر داد.

به گزارش ارز پرس، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته امور اسرا در جنبش انصارالله یمن در گفتگو با شبکه خبری المسیره این کشور اظهار کرد: طبق توافقنامه قرار بود آوریل و مه گذشته ماه‌های سرنوشت‌سازی از نظر تبادل و تایید اظهارنظرهای اسرا باشند اما طرف مقابل آشکارا در این زمینه تعلل کرد.

المرتضی در ادامه گفت: در بند تبادل اظهارات با طرف سعودی و تایید آنها حدود ۲۰ درصد پیشرفت حاصل شد و این مورد در رابطه با مزدوران به یک درصد می‌رسد و امکان بر هم زدن توافق وجود ندارد.

رئیس کمیته امور اسرا در جنبش انصارالله یمن افزود: مزدوران دشمن شروط جدیدی را خارج از توافقنامه تبادل اسرا وضع کردند که از جمله آنها افزودن اسامی است که درباره آنها توافق نشده است، همچنین آنها از ارائه اظهارات اسرا امتناع کردند.

این مسؤول انصارالله در ادامه گفت: عملکرد سازمان ملل دربرابر مزدوران ضعیف است و دفتر فرستاده سازمان ملل هیچ فشاری را برای اجرای توافق انجام شده در پرونده اسرای تحت نظارتش اعمال نمی‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.