المشاط: توقف پروازهای فرودگاه صنعا طفره رفتن از پایبندی به مفاد آتش‌بس است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی ائتلاف متجاوز عربی را به نقض مفاد توافقنامه آتش‌بس در این کشور متهم کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری سبأ، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی نسبت به توقف پروازهای فرودگاه صنعا در پی کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی انتقاد کرد.

وی در این باره اظهار کرد: توقف و لغو مداوم پروازهای فرودگاه صنعا که در مفاد توافقنامه آتش بس صراحتا به آن اشاره شده است، به منزله طفره رفتن ائتلاف متجاوز از پایبندی و عمل به مفاد آتش‌بس است.

المشاط تاکید کرد: لغو ناگهانی پروازها، شهروندان را از بهره مندی از این آتش بس محروم می‌کند و منجر به این اعتقاد می‌شود که در اصل آتش‌بسی وجود ندارد.

 وی در ادامه بر اهمیت و ضرورت بازگشایی مسیرهای مهم در مناطق مختلف یمن و به ویژه استان تعز و تاثیر این اقدام در کاهش درد و رنج ملت یمن تاکید کرد.

این اظهارات در جریان دیدار المشاط با وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن و معاون وی مطرح شد.

دو طرف در جریان این دیدار مشکلات به وجود آمده برای ملت یمن درپی تجاوز آمریکایی ـ سعودی به این کشور و محاصره آن را مورد بررسی قرار دادند.

علی‌رغم تمدید توافق آتش‌بس و تعهد دست کم دو پرواز در هفته به مقاصد مصر و اردن در ذیل توافق، منابع رسانه‌ای یمن اخیرا از توقف تمام پروازهای فرودگاه بین‌المللی صنعا به خاطر کارشکنی ائتلاف متجاوز عربی خبر دادند و اعلام کردند که پروازهای مقرر نیز تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.