قتل یک داعشی در عملیات ویژه قسد و ائتلاف ضد داعش در جنوب حسکه

نیروهای قسد و ائتلاف ضد داعش عملیات ویژه‌ای را علیه گروهک‌های داعشی در حومه‌های دو استان حسکه و رقه اجرا کردند که در نتیجه آن یکی از فرماندهان داعشی به قتل رسید.

به گزارش ارز پرس، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نیروهای ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) عملیات امنیتی ویژه‌ای را علیه پایگاه‌ها و مخفیگاه‌های داعشی‌ها در حومه‌های دو استان حسکه و رقه اجرا کردند.

یک نظامی ارشد نیروهای قسد فاش کرد که آنها عملیاتی را در روستای العطاله در حومه الشدادی در جنوب حسکه اجرا کرده و یک فرمانده گروهک‌های داعش را به قتل رساندند، این فرد مسؤول انتقال و تقسیم پول میان گروهک‌های داعشی فعال در منطقه و خانواده‌های آنها و انتشار بروشورهای عقیدتی داعش در شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های کاربری مربوط به آن بود.

این منبع در ادامه گفت: فرماندهی‌ که در این عملیات کشته شد، در برنامه‌ریزی و اجرای برخی حملات تروریستی علیه نهادهای خدماتی، نظامی و امنیتی دولت خودگردان کردها در شمال شرق سوریه مشارکت داشت، نیروهای امنیتی ما هدف را پس از فرار از منزلش تعقیب کرده و از او خواستند خودش را تسلیم کند اما او شروع به تیراندازی کرد که نیروهای ما نیز با تیراندازی پاسخ او را دادند و او در نهایت کشته شد و یگان‌های قسد اسناد، دستگاه‌ها، مسلسل و مهماتی را که همراه او بود، ضبط کردند.

نیروهای قسد ابتدای ماه جاری میلادی چهار چهره تحت تعقیب یک گروهک داعشی از جمله یک فرمانده ارشد را در روستایی در حومه شهرک مرکده در جنوب حسکه بازداشت کردند.

فرهاد شامی، سخنگوی نیروهای قسد در گفتگو با الشرق الاوسط درباره عملیات امنیتی در حومه حسکه اظهار کرد: یگان‌های ویژه مبارزه با تروریسم ما همراه با ائتلاف ضد داعش به عملیات امنیتی خود ادامه داده و با تعقیب گروهک‌های داعشی، فعالیت‌های خود را در راستای حفظ امنیت منطقه و تقویت ثبات آن که داعشی‌ها و حامیان آنها به دنبال اخلال در آن هستند، افزایش دادند.

شامی گفت: از زمان حمله به زندان الصناعه در حسکه در ابتدای سال جاری میلادی، تعداد عملیات‌های پاکسازی در مناطق تحت کنترل نیروهای قسد در شرق فرات به بیش از ۳۰ عملیات ویژه رسیده است و یگان‌های مبارزه با تروریسم و نیروهای ویژه ده‌ها فرد مظنون به عضویت در گروهک‌های داعش از جمله برخی رهبران، فرماندهان و نیروهای حامی داعش را که با شبکه‌های مالی مخفی از آنها حمایت می‌کنند، بازداشت کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.