بلوک حاکم فرانسه و یک ائتلاف چپگرا پیشتاز انتخابات پارلمانی

بلوک ائتلاف حاکم و یک ائتلاف چپگرا تقریبا نتایج مشابهی در انتخابات پارلمانی فرانسه به دست آورده و به ترتیب ۲۵.۷ و ۲۵.۶ درصد رای گرفتند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری تاس، این آمار براساس داده‌های اولیه از فرایند شمارش ۱۰۰ درصدی صندوق‌های رای است که وزارت امور داخلی فرانسه منتشر کرد.

حزب اجتماع ملی متعلق به مارین لوپن با کسب ۱۸.۷ درصد سوم شد و جمهوری‌خواهان با کسب ۱۰.۴ درصد رای در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

نمایندگان حزب اریک زمور با کسب ۴.۲ درصد رای در مقام پنجم قرار گرفتند. مابقی احزاب و اتحادیه‌ها هم به حداقل چهار درصد رای نرسیدند.

این رای‌گیری با پایین‌ترین مشارکت مردمی در تاریخ جمهوری پنجم فرانسه انجام شد. طبق اعلام وزارت امور داخلی فرانسه، ۵۲.۵ درصد فرانسوی‌های فهرست‌های انتخاباتی به مراکز رای‌دهی نیامده‌اند. پیش از این، بدترین میزان مشارکت در دور اول انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده بود که ۵۱.۷ درصد از رای‌دهندگان در شعب اخذ رای غایب بودند.

با این حال، در فرانسه الزام حداقل مشارکت مردمی برای معتبر بودن رای‌گیری وجود ندارد. ناظران می‌گویند که شهروندان این کشور به تدریج طی ۳۰ سال گذشته تمایل خودشان را به انتخابات پارلمانی از دست داده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.