سازمان استاندارد: 41 درصد کارخانجات و واحدهای تجاری کم فروشی می‌کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، نشست مشترکی با حضور روسای سازمان های حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار  شد.

هدف از این نشست، حمایت از حقوق مصرف کنندگان و هماهنگی، هم افزایی و تعاملات سازمانی برای مقابله و کنترل و پایش کم فروشی ها اعلام شده است    

مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست با اعلام اینکه مصادیق کم فروشی ها در کالاهایی همچون چیپس و پفک و مواد شوینده گرفته تا در جایگاه های بنزین، سی ان جی، نان کیلویی و کارخانجات تولیدی نیز مشاهده است، گفت: البته این موضوع به کالاهای همچون خودرو، فولاد، میلگرد و سیمان نیز رسیده است.
 
وی با بیان اینکه کم فروشی موجب سلب اعتماد جامعه شده است، افزود: در این زمینه نقض قانون، تبصره و ماده نداریم، بلکه نقص عمل و اقدام داریم.

اسلام‌پناه اضافه کرد:  پس از تصمیم  دولت سیزدهم در جراحی اقتصادی و اصلاح یارانه ها، شاهد بیشتر شدن میزان کم فروشی ها در جامعه هستیم و امروز به یکی از مطالبات اصلی جامعه تبدیل شده است.

وی بر لزوم اقدام هماهنگ و منسجم در این راستا بین دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد و گفت: باید یک تصمیم مشترک گرفت که آیا در ابتدا با واحدهای متخلف برخورد و آنها را پلمب کنیم یا فرصت ضرب الاجلی به آنها برای اصلاح رویه موجود داده شود؟

ادامه دارد....
 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.