آمریکا برای شاخ آفریقا ۱۰۵ میلیون دلار کمک ارائه می‌کند

وزارت خارجه آمریکا در پی سفر ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی به شاخ آفریقا اعلام کرد که واشنگتن قرار است برای تامین مواد غذایی و سایر نیازهای فوری مورد نیاز سومالی مبلغ ۱۰۵ میلیون دلار برای شاخ آفریقا تامین کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در واکنش به خشکسالی تاریخی که جان میلیون‌ها نفر را در شاخ آفریقا تهدید می‌کند، آمریکا از طریق آژانس توسعه بین‌الملل این کشور به تامین ۱۰۵ میلیون دلار برای کمک بشردوستانه فوری برای افراد آسیب پذیر در این منطقه متعهد است.

ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی اوایل روز دوشنبه مذاکراتی را با عبدالرحمان عبدالشکور ورسامه، نماینده ویژه در واکنش به خشکسالی و آژانس‌های سازمان ملل در سومالی از جمله سازمان غذا و کشاورزی، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و برنامه جهانی غذا داشت.

نولاند همچنین به موگادیشو نیز رفت و با حسن شیخ محمود، رئیس جمهوری سومالی نیز دیدار کرد تا به وی حمایت آمریکا را در زمینه امنیت، سازش و دستورکار اصلاحاتی پیشنهاد دهد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده است: وزیر خارجه آمریکا نیز حمایت دامنه دار واشنگتن را از سومالی و تلاش‌های مقابله با تروریسم تحت رهبری اتحادیه آفریقا و سومالی ابراز کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.