اشتیه: پارلمان اروپا تولیدات شهرک‌نشینان را تحریم کند

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از پارلمان اروپا خواست تا تولیدات شهرک‌نشینان اسرائیلی را تحریم کند. وی همچنین انتخاب «گلعاد اردان» به عنوان معاون رئیس مجمع عمومی سازمان ملل را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با ایراچی گارسیا، رئیس ائتلاف ترقی‌خواه سوسیالیست‌ها و دموکرات‌ها در پارلمان اروپا و شماری از اعضای پارلمان اروپا در دفترش در رام‌الله دیدار کرد.

در این نشست نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین نیز حضور داشت. در جریان این نشست آخرین تحولات سیاسی و اوضاع فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

اشتیه از پارلمان اروپا خواست تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا بر اساس توافق‌های امضا شده، اجازه برگزاری انتخابات سراسری در سراسر اراضی فلسطین از جمله شهر قدس را بدهد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم وجود تحرکاتی در داخل پارلمان اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین اعمال فشار بر تل‌آویو برای توقف تمامی اقدامات یک‌جانبه و نقض‌ها علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

اشتیه از پارلمان اروپا خواست تا اقدامات جدی اتخاذ کرده و تولیدات شهرک‌نشینان اسرائیلی را تحریم کند. وی حمایت اروپا از فلسطین بر اساس روحیه مشارکت و دوستی را ارج نهاد.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان نشست هفتگی دولتش در شهر رام‌الله تصریح کرد: ما از انتخاب گلعاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل برای منصب معاون رئیس مجمع عمومی این سازمان متعجب شده و این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: این اقدام تلاشی برای بازاریابی و مشروعیت‌بخشی به اشغالگری و استعمار در خاک فلسطین است و پاداش دادن به اشغالگران به خاطر نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشر، اقدام جایز و معقولی نیست و اشغالگران نباید به خاطر جنایت‌هایی که مرتکب می‌شوند، پاداش بگیرند.

گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل سه‌شنبه گذشته با وجود مخالفت‌ها به عنوان معاون رئیس مجمع عمومی این سازمان انتخاب شد.

پیشتر روزنامه عبری زبان معاریو نوشت، اردان کار خود در سمت جدید را ماه سپتامبر با برگزاری نشست‌های مجمع عمومی آغاز خواهد کرد و تا یک سال در این پست خواهد بود. او در این مدت به عنوان بخشی از مسؤولیتش ریاست نشست‌های مجمع عمومی را بر عهده خواهد داشت و در تعیین دستورکار نشست‌ها مشارکت خواهد داشت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.