قانون اساسی و وضعیت انسانی، اجتماعی و اقتصادی سوریه موضوعات هجدهمین دور مذاکرات آستانه

جدول کاری هجدهمین دور مذاکرات فرمت آستانه درباره سوریه که امروز چهارشنبه و فردا در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود، شامل موضوعات متعددی است که مهمترین آنها وضعیت انسانی، اجتماعی و اقتصادی سوریه و چشم‌اندازهای ازسرگیری فعالیت کمیته قانون اساسی این کشور در ژنو هستند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، مرکز اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه قزاقستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، شرکت‌کنندگان در مذاکرات فرمت آستانه درباره سوریه که امروز (چهارشنبه) در نور سلطان آغاز خواهد شد، ازسرگیری فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو را بررسی خواهند کرد.

همچنین در این بیانیه اعلام شد، "جدول کاری مذاکرات شامل موضوعاتی همانند وضعیت میدانی سوریه شامل شرایط انسانی، اجتماعی و اقتصادی، افق‌های ازسرگیری فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو، اقدامات برای اعتمادسازی، آزادی گروگان‌ها و جستجوی افراد مفقود شده و نیز فراهم کردن شرایطی برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان است".

وزارت خارجه قزاقستان روز سه شنبه اعلام کرده بود، "تمامی شرکت‌کنندگان در آستانه تاکید کردند در مذاکرات نور سلطان در روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن جاری (امروز و فردا) شرکت می‌کنند و نمایندگان کشورهای ضامن-روسیه، ایران و ترکیه- و نیز نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مسلح در این مذاکرات حضور خواهند داشت".

ریاست هیات سازمان ملل را رابرت دان، مسؤول ارشد امور سیاسی دفتر فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به سوریه برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.