افشای سند تشکیل "پیمان منطقه‌ای" با مشارکت اسرائیل و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس سه سال قبل از آغاز روند عادی سازی روابط در سال ۲۰۲۰ سندی را برای ایجاد یک پیمان استراتژیک منطقه‌ای در خاورمیانه تدوین کردند.

به گزارش ارز پرس، شبکه کان رژیم صهیونیستی در گزارشی از گیلی کوهن اعلام کرد: این سند نتیجه مذاکرات میان نهادهای نظامی آمریکا، اسرائیل و تعدادی از کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) در دوره بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بود.

در این گزارش به نقل از رام یفنی که رهبر "گردان استراتژیک" در ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: مذاکرات تنها به بعد نظامی محدود نبود بلکه مسئولان سیاسی و وزارت خارجه هم در آن مشارکت داشتند. قبل از امضای توافق‌های ابراهیم(توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی) این سند تدوین شد. اوضاع درحال پیش رفتن به سطح تشکیل رهبری متحد یعنی ارتش اسرائیل و ارتش کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) می‌رفت.این اسناد تنها در سطح سند باقی ماندند و باید اجرایی شوند.

افشای این سند درحالی صورت می‌گیرد که روزنامه یسرائیل هیوم اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی سفرش به عربستان و اسرائیل در اواسط ژوئیه تشکیل یک کمیته امنیتی منطقه‌ای با مشارکت اسرائیل، آمریکا، عربستان، سودان، مصر، امارات، اردن و بحرین را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.