تسلیحات ذخیره شده در اروپا، زیر ذره‌بین بازرس کل پنتاگون

ارتش آمریکا تجهیزات زرهی گردان‌هایش را در کشورهایی مانند آلمان، بلژیک و هلند ذخیره می‌کند، همانطور که از زمان جنگ سرد تاکنون انجام داده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از پایگاه خبری دیفنس نیوز، حال که این تجهیزات برای نخستین بار برای حمایت از سومین گروه پیاده‌نظام اعزامی در واکنش به حمله روسیه به اوکراین از انبار خارج شده، بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا خواستار گزارشی درباره نگهداری و توزیع آن‌ها شده است.

به عنوان بخشی از این ارزیابی‌ها که قرار است در ماه ژوئن آغاز شود، بازرس کل با نمایندگان «ستاد فرماندهی اروپایی آمریکا» و «ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا» دیدار خواهد کرد تا تصویر بهتری از روند نگهداری از تسلیحات در خدمت و برنامه‌ها برای تعمیرات و احتمالاً جایگزینی آن‌ها داشته باشد، چرا که این تجهیزات در دفاع از ناتو استفاده می‌شود.

این بررسی در حالی انجام می‌شود که چهارمین ماه از جنگ اوکراین هم رو به اتمام بوده و بیش از ۱۰ هزار سرباز آمریکایی در شرق و مرکز اروپا مستقر شده‌اند. گرچه بحث درباره افزایش تعداد سربازان آمریکایی در اروپا به حدود ۸۰ هزار نفر همیشه داغ بوده، اما حمله روسیه به اوکراین لزوم بازنگری در محل‌های استقرار نیروهای آمریکا و ناتو را واضح‌تر کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانسی خبری در بروکسل از احتمال اعزام تجهیزات بیشتر زودتر از موعد خبر داد.

استولتنبرگ گفت: این به معنای حضور، توانایی، آمادگی و استقرارهای زودتر از موعد بیشتر برای تقویت رزم‌گروه‌های ما در شرق (اروپا) است. دفاع هوایی، دریایی و سایبری بیشتر، تجهیزات و انبارهای سلاح از پیش مستقر شده و یک مدل جدید از نیروها، با نیروهای بیشتر در آمادگی بالاتر و نیروهای خاص از پیش تعیین شده برای دفاع از متحدان خاص.

این اقدام بخشی از یک مفهوم استراتژیک جدید است که به زودی در جلسه‌ای مجزا در مادرید به آن پرداخته خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که تجهیزات و سربازان آمریکایی چند درصد از این طرح را تشکیل می‌دهند. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری خود در روز پنجشنبه از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

رویکرد آمریکا در سال‌های گذشته اعزام مداوم و چرخشی نیروها برای آموزش و تمرین با متحدان اروپای شرقی بوده است. آمریکا در گذشته تجهیزات مورد نیازش را با خود به مکان‌های تمرین می‌برد و انبارهای تسلیحاتی‌اش در اروپا را برای موارد اضطراری نگه می‌داشت.

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ماه آوریل به قانونگذاران این کشور پیشنهاد داد تا پایگاه‌های دائمی ساخته شود اما نیروها به صورت چرخشی و موقت در این پایگاه‌های دائمی استقرار یابند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.