اپوزیسیون اسرائیل در صورت وجود اکثریت، به دنبال انحلال پارلمان است

اپوزیسیون اسرائیل درصدد است پس فردا (چهارشنبه) پیش‌نویس قانونی را برای انحلال کنست مطرح سازد؛ اما به شرطی که اکثریت پارلمانی موافق با آن وجود داشته باشد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هیات پخش اسرائیل گزارش داد، اگر برای اپوزیسیون اسرائیل مشخص شود که نیر اورباخ، نماینده حزب یمینا از آنها حمایت می‌کند، آنها تصمیم دارند پیش‌نویس قانونی برای انحلال پارلمان (کنست) را روز چهارشنبه ارائه دهند.

این شبکه در اشاره به اورباخ اعلام کرد: اپوزیسیون درصدد اعمال فشار بر او است و اگر اورباخ در لحظه آخر تصمیم بگیرد که از انحلال کنست حمایت کند، اپوزیسیون نمی‌خواهد فرصت انحلال آن را از دست بدهد. اما اگر مشخص شود که اورباخ تصمیمی به حمایت از پیشنویس قانون انحلال کنست ندارد، اپوزیسیون این پیشنویس را به رای گیری نخواهد گذاشت.

اورباخ نماینده حزب یمینا است که رهبری این حزب را نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل برعهده دارد. بر اساس قانون اسرائیل، اگر پیشنویس قانون انحلال کنست اکثریت مطلوب برای رای گیری را در بررسی اولیه کسب نکند، امکان مطرح کردن مجدد آن تا شش ماه دیگر وجود ندارد.

اپوزیسیون دو هفته قبل نیز به مطرح کردن پیشنویس جهت رای گیری آن اندیشیده بود اما در لحظات آخر از ترس به سرانجام نرسیدن آن، از تصمیم خود منصرف شد.

بر اساس توافقنامه تشکیل ائتلاف کنونی، در صورتی که این پیشنویس قانون به سرانجام برسد، تاریخی برای انتخابات زودهنگام مشخص می‌شود و یائیر لاپید، وزیر خارجه کنونی ریاست دولت موقت را برعهده می‌گیرد تا زمانی که دولت جدید تشکیل شود.

دولت اسرائیل در حال حاضر ۶۰ کرسی در کنست دارد، در مقابل، اپوزیسیون نیز به همین تعداد کرسی دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.