برنامه چند میلیارد دلاری کانادا برای به‌روزرسانی سامانه‌های دفاع موشکی

وزیر دفاع کانادا متعهد شد که به آمریکا در زمینه به‌روز رسانی سیستم سامانه‌های دفاع موشکی آمریکای شمالی کمک کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از پایگاه راشا تودی، آنیتا آناند اعلام کرد، اوتاوا متعهد به سرمایه گذاری به ارزش دست کم ۳.۸ میلیارد دلار در طی شش سال آینده برای مدرنیزه سازی سامانه مشترک هشدار اولیه آمریکا-کانادا یا به طور رسمی "فرماندهی دفاع هوا-فضای آمریکای شمالی" (نوراد) شده است.

بر اساس گزارش شبکه سی.بی.سی آناند بیان داشت: "همچنان که کشورهای خودکامه نظیر روسیه نظم بین‌المللی قانون محوری که دهه‌ها از ما محافظت کرده را تهدید می‌کنند، همچنان که آب و هوای ما دستخوش تغییر می‌شود و رقبای ما فن آوری‌های جدید مثل تسلیحات مافوق صوت و موشکهای کروز پیشرفته را توسعه می‌دهند، نیاز مبرمی برای مدرنیزه سازی توانمندی‌های واحد فرماندهی نوراد کانادا وجود دارد.

آناند گفت که سرمایه گذاری اولیه ۳.۸ میلیارد دلاری (معادل ۴.۹ میلیارد دلار کانادا) این طرح تنها اولین بخش از یک برنامه حتی بلندپروازانه‌تر برای هزینه کردن بالغ بر ۳۱ میلیارد دلار (معادل ۴۰ میلیارد دلار کانادا) در دو دهه آینده است. او توضیح خاصی درباره اینکه این پول کجا خواهد رفت ارائه نکرد، اما چندین حوزه‌ای که این ابتکار عمل روی آنها تمرکز خواهد کرد نام برد که شامل یک سیستم راداری در قطب شمال، یک پروژه نظارت مبتنی بر فضا، و یک سیستم جدید به نام "Crossbow" مجهز به سنسورهای هشدار اولیه و استقرار یافته در سراسر کشور است.

آناند که در یک پایگاه هوایی در ترنتون، انتاریو صحبت می‌کرد، مکررا عملیات نظامی روسیه در اوکراین را به‌عنوان دلیل تصمیم گیری دولت اوتاوا برای صرف میلیاردها دلار بر ارتقای سیستم هشدار موشکی فرسوده خود ذکر کرد.

آناند خاطرنشان کرد: سامانه نوراد به طور مستمر در پاسخ به تهدیدات جدید سازگار شده و تکامل یافته است. امروز ما صفحه دیگری را ورق زده و فصل بعدی فرماندهی نوراد را شروع می‌کنیم.

این وزیر دفاع کانادا چارچوب زمانی مشخصی ارائه نکرده و توضیح داد که فعلا همه سیستمهای موجود تا زمانی اجرای به‌روز رسانی‌های مورد انتظار فعال باقی خواهند ماند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.