پیشنهاد اصلاحیه ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس؛ مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها؛ اظهار کرد: این اجلاس در روزهای اول دوم و سوم تیرماه در تهران برگزار خواهد شد که افتتاحیه این اجلاسیه فردا و پس از دیدار روسای کمیسیون شهرسازی با ریاست مجلس، با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تذکر بنده مربوط به بیمه کارگران ساختمانی است. موضوعی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در واقع وقتی اتفاقی همانند حادثه تلخ متروپل رخ می‌دهد خانواده این کارگران شرایط بدی را در ادامه زندگی خواهند داشت و در واقع چنین حادثه‌هایی پایان زندگی این افراد خواهد بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با عنایت به موضوع بیمه کارگران ساختمانی، تصریح کرد: براساس آمار بیش از نیمی از کارگران ساختمانی غیرشرکتی تحت پوشش بیمه قرار ندارند و این در حالی است که کم‌توجهی زیادی به مسئله بیمه کارگران ساختمانی در طی این سال‌ها شده است.

عباسی با اشاره به تصویب قانونی درسال 86 با عنوان بیمه کارگران ساختمانی، گفت: متاسفانه به دلیل ضعف در ماده 5 این قانون، هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. اگرچه در سال‌های 1399 و 1400 اقداماتی از سوی دولت‌ها انجام شد اما باز هم به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی پیشنهاد داد که اصلاحیه ماده 5 قانون کارگران ساختمانی در دستور کار مجلس قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات این کارگران مرتفع شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.