درخواست برای آزادی زندانیان اردنی محبوس در عربستان پیش از سفر بن سلمان

کمیته زندانیان اردنی در عربستان خواستار آزادی ۲۵ زندانی اردنی شد که به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین در عربستان بازداشت هستند.

به گزارش ارز پرس، به نوشته روزنامه عربی۲۱، کمیته زندانیان اردنی در عربستان در آستانه سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به امان، پایتخت این کشور، در بیانیه‌ای آزادی ۲۵ زندانی اردنی را که به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین در عربستان بازداشت هستند، خواستار شد.

این کمیته اعلام کرد که دولت اردن به دنبال طرح این موضوع در دیدار با بن سلمان است که برای اولین بار از زمان انتصاب به عنوان ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۷ به اردن سفر می‌کند.

عربستان فوریه ۲۰۱۹ بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی مقیم این کشور از جمله محمد الخضری، نماینده سابق جنبش حماس در عربستان را به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین بازداشت کرد، اتهامی که از سوی این بازداشت‌شدگان تکذیب شد.

مقامات عربستان الخضری را به ۱۵ سال حبس و هنی الخضری، پسر او را به سه سال حبس محکوم کردند. طرف‌های فلسطینی این حکم‌ها را محکوم کردند.

۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ دادگاهی در عربستان برای دومین بار جلسه اعلام حکم اردنی‌ها و فلسطینی‌های بازداشت شده را به تعویق انداخته و آن را به سوم اکتبر آتی موکول کرد، پیش از این نیز جلسه اعلام حکم افراد یاد شده در فوریه ۲۰۲۱ به تعویق افتاده بود.

کمیته رسیدگی به امور زندانیان سیاسی اردن در عربستان دوم فوریه ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که مقامات سعودی به دنبال انتقادهایی که از آنها بابت بی‌دلیل بودن این بازداشت‌ها شده بود، قصد دارند گروهی از افراد بازداشت شده را به دادگاه کیفری ویژه تحویل دهند.

بن سلمان برای اولین بار از زمان انتصاب به عنوان ولیعهد سعودی، امروز (سه شنبه) سفری به اردن خواهد داشت و این دیدار پیش از نشست ژوئیه آتی سران کشورهای عربی و آمریکا در ریاض انجام می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، کارن ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود، سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان در پاسخ به دعوت سلمان بن عبد العزیز، پادشاه سعودی از او برای حضور در نشستی سیاسی در شهر جده در تاریخ ۱۶ ژوئیه آتی با حضور سران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و مصر، عراق و اردن انجام می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.