سوریه: پافشاری کشورهای غربی به انجام اقدامات خصمانه خود، مانع برقراری ثبات است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که پافشاری کشورهای غربی به در پیش گرفتن سیاست تروریسم اقتصادی، تداوم اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، ترکیه و گروه‌های تروریستی، اقدامات خصمانه و خرابکارانه آنها در قبال سوریه مانع تلاش‌ها برای تحقق ثبات می‌شود.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درخصوص اوضاع انسانی در این کشور تصریح کرد، در حالی که دولت سوریه به تقویت تلاش‌های خود برای برقراری ثبات اقتصادی، اجتماعی، بهبود اوضاع معیشتی شهروندان سوری‌، تسهیل بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان و پناهجویان ادامه می‌دهد، اقدامات تروریستی، تجاوز و تخریب در سوریه از طریق اقدامات خصمانه ترکیه و تجاوزگری اسرائیل و حملات گروهک‌های تروریستی مختلف ادامه دارد.

وی در ادامه افزود، حمله رژیم صهیونیستی در دهم ماه جاری میلادی به فرودگاه دمشق خسارت‌های زیادی بر دو باند فرود، تجهیزات فنی موجود در آن و سالن مسافران وارد کرد که منجر به تعطیلی آن شد و این امر پیامدهای سیاسی، انسانی، نظامی و اقتصادی خطرناکی بر تمام شهروندان سوری و کشورهای منطقه گذاشته است.

صباغ همچنین ضمن ابراز تعجب نسبت به پافشاری برخی از کشورهای غربی برای سرپوش گذاشتن بر حملات رژیم صهیونیستی و پیامدهای این حملات بر فعالیت‌های انسانی و اجازه ندادن این کشورها به شورای امنیت برای محکوم کردن آن به عنوان نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه تصریح کرد، گروه‌های تروریستی به ارتکاب جنایت‌های خود در حق شهروندان سوری ادامه‌ می‌دهند که آخرین آن هدف قرار دادن اتوبوس مسافربری غیرنظامیان در مسیر "الرقه- حمص" بود که در نتیجه آن ۱۱ نظامی و دو غیرنظامی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

وی افزود: ما از چالش‌های پیش‌روی تلاش‌های مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و تیم آن برای حمایت از شهروندان سوری باخبر هستیم.

صباغ همچنین تاکید کرد: کشور ما آمریکا، انگلیس و فرانسه را مسئول عدم اجرای قطعنامه ۲۵۸۵ شورای امنیت می‌داند.

وی خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط سیاست‌های مربوط به تروریسم اقتصادی و تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ملت سوریه شد که مانعی جدی بر سر تلاش‌ها برای بهبود اوضاع انسانی است.

او گفت، کشوری که از مردم سوریه حمایت می‌کند، علیه آنها تحریم غیرانسانی اقتصادی اعمال نمی‌کند و خود را در دسته دشمنان ملت سوریه قرار نمی‌دهد.

صباغ در آخر از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواست تا برای توقف اقدامات خصمانه علیه حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین پایان دادن به حضور نظامی غیر قانونی گروه‌های خارجی در اراضی سوریه و نظارت بر گروه‌های تروریستی و غارت منابع ملی این کشور مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرند.

وی تاکید کرد، سکوت شورای امنیت در قبال این نقض‌ها غیرقابل قبول است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.