مسکو باز هم به اقدام اتحادیه اروپا در ارائه تسلیحات به کی‌یف تاخت

معاون وزیر امور خارجه روسیه به سفیر اتحادیه اروپا در مسکو هشدار داد که اقدام این نهاد سیاسی – اقتصادی در ارائه تسلیحات به کی‌یف "غیر قابل پذیرش" است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: روسیه ارسال تسلیحات مداوم اتحادیه اروپا به نیروهای اوکراینی را غیر قابل قبول می‌داند. روسیه تاکید کرد که از این سلاح‌ها برای حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی در مناطق دونباس استفاده می‌شود که جان غیرنظامیان و کودکان را می‌گیرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه که با واکنش‌های بین‌المللی فراوانی روبرو شد، بسیاری از کشورها اقدام به تامین تسلیحاتی کی‌یف کرده‌ و بارها مقامات روس به این امر واکنش نشان داده‌اند. این جنگ امروز (چهارشنبه) وارد صد و نوزدهمین روز خود شد.

در بیانیه آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین آمده است، مسکو مارکوس ادرر، سفیر اتحادیه اروپا را از "نظرات خود در مورد تحولات اوکراین و جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک در بحبوحه عملیات نظامی ویژه" مطلع کرد.

اوایل روز سه‌شنبه، وزارت خارجه روسیه این سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرده و نسبت به ممنوعیت ترانزیت برخی کالاها به منطقه کالینینگراد، منطقه فراسرزمینی دریای بالتیک روسیه، اعتراض قاطع خود را ابراز کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.