روسیه به لیتوانی بابت قطع دسترسی به کالینینگراد هشدار داد

مسکو به لیتوانی هشدار داد که به دلیل جلوگیری از انتقال کالاهای تحریم‌شده به برون‌بوم «کالینینگراد» از مسیر خاک لیتوانی، با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از وبسایت روزنامه واشنگتن‌پست، لیتوانی، یک کشور بالتیک که از سرسخت‌ترین حامیان اوکراین است، گفته است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را اجرا خواهد کرد، تحریم‌هایی که به معنای ممانعت از انتقال کالاهای روسیه به برون‌بوم «کالینینگراد» است. کالینینگراد مقر اصلی ناوگان دریای سیاه مسکو است، اما مسیر زمینی مستقیمی بین این برون‌بوم و سرزمین اصلی روسیه وجود ندارد.

این تصمیم لیتوانی مورد محکومیت روسیه قرار گرفت و کرملین با احضار دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در مسکو، آن را «بی‌سابقه و خصومت‌آمیز» خواند.

روسیه به لیتوانی بابت قطع دسترسی به کالینینگراد هشدار داد

«کالینینگراد» و «روسیه» بر روی نقشه

منطقه کالینینگراد که بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر با سرزمین اصلی روسیه فاصله دارد، بخشی از خاک روسیه است که به تازه‌ترین نقطه بحران میان مسکو و اروپا تبدیل شده است.

شهر و بندر کالینینگراد در ساحل جنوبی دریای بالتیک میان لیتوانی و لهستان واقع شده‌اند که هر دو عضو اتحادیه اروپا و ناتو هستند. این منطقه بخش عمده کالاهای مورد نیاز خود را از طریق لیتوانی و بلاروس دریافت کرده و با روسیه ارتباط دریایی دارد.

لیتوانی که مسیر محموله‌های فولاد و سایر فلزات به مقصد روسیه را بسته است، می‌گوید تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا که از روز شنبه اجرایی شد، باید این کار را انجام دهد. روسیه به دلیل حمله به اوکراین تحت تحریم است. به نوشته رویترز مقامات روس می‌گویند مسیر سایر کالاهای اساسی هم مسدود شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.