دادگاهی در کوبا دو هنرمند مخالف را به حبس محکوم کرد

دادگاهی در کوبا دو هنرمند مخالف دولت را به ترتیب به ۹ و پنج سال حبس محکوم کرده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از شبکه خبری الجزیره، این دو هنرمند به نام‌های "لوئیس مانوئل اوترو آلکانترا" و "مایکل کاستیو" از اعضای مشهور جنبش "سن ایسیدرو" مستقر در هاوانا هستند که رهبری اعتراضات گسترده در دو سال گذشته در اختیار داشتند. بسیاری از اعضای این گروه کوبا را ترک گفته و دولت را به سرکوب متهم می‌کنند.

اوترو آلکانترا بابت بی‌احترامی به پرچم کوبا، بی‌نظمی عمومی و توهین به پنج سال حبس محکوم شده است.

کاستیو هم بابت اتهامات مشابه و همچنین حمله به ۹ سال حبس محکوم شده است. همچنین هر دو این هنرمندان ۱۰ روز زمان دارند تا درخواست تجدیدنظر خود را بابت این حکم ارائه کنند.

هر دو این افراد که از سوی گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل به عنوان زندانی عقیدتی شناخته می‌شوند، قبلا هم چندین ماه را در حبس بودند و همین مساله به محکومیت شدید بین‌المللی و درخواست برای آزادی آنها منجر شد.

خوآن پاپیر، محقق ارشد قاره آمریکا در دیده‌بان حقوق بشر در توئیتی نوشت، این حکم ساختگی است و نقض‌کننده جدی آزادی بیان و برگزاری اجتماعات است.

وی افزود: ما خواستار آزادی سریع و بی‌قید و شرط این دو هنرمند هستیم.

اریکا گوارا-روساس، مدیر منطقه‌ای عفو بین‌الملل نیز خواستار آزادی این دو هنرمند و تمامی آنهایی شد که به خاطر مبارزه برای آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر در کوبا زندانی هستند. مدیر اداره هنرمندان در معرض خطر نیز گفت: دولت کوبا ممکن است به دنبال از میان برداشتن و خاموش کردن آزادی بیان مستقل در جزیره باشد اما هرگز موفق نمی‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.