اپوزیسیون سودان برای تظاهرات میلیونی پنجشنبه آماده می‌شود

اپوزیسیون سودان در آستانه تظاهرات ۳۰ ژوئن فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده، برخی منابع نیز اعلام کردند که به زودی یک هیئت آمریکایی به سودان سفر خواهد کرد.

به گزارش ارز پرس، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در آستانه تظاهرات میلیونی ۳۰ ژوئن (پنج‌شنبه) برای سرنگونی کودتای ۲۵ اکتبر گذشته که هشت ماه از آن می‌گذرد، فعالیت‌های سیاسی در سودان افزایش پیدا کرده‌اند.

برخی منابع محلی نیز اعلام کردند یک هیئت آمریکایی تنها چند هفته پس از سفر مولی فی، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا به سودان و طی چند روز آینده به سودان سفر خواهد کرد، این در حالی است که سازوکار مشترک سه‌جانبه در پی توقف مذاکرات مستقیم گروه‌ها از حدود دو هفته قبل، به نشست‌های خود با آنها ادامه می‌دهد.

سازوکار مشترک و سه‌جانبه روز یکشنبه اعلام کرد که در نشستی با حزب ملی الامه، روند سیاسی و چشم‌اندازهای راه‌حل بن‌بست سیاسی موجود  را بررسی کرد.

همچنین روز یکشنبه در بیشتر محله‌های خارطوم و برخی دیگر از استان‌های سودان تظاهراتی با حضور نمایندگان گروه‌های آزادی و تغییر و کمیته‌های مقاومت جهت آمادگی برای تظاهرات میلیونی روز پنج‌شنبه برگزار شد و کمیته‌های مقاومت بروشورهایی را توزیع کردند که در آنها ضمن دعوت برای حضور در تظاهرات ۳۰ ژوئن بر مخالفت با گفتگو و همکاری با شورای نظامی تاکید شده بود.

همچنین سندیکاها و تشکل‌های صنفی مختلف سودان با تجمع مقابل اداره ثبت مشاغل مخالفت خود با احیای سندیکاهای رژیم منحل شده کنگره ملی و آمادگی‌شان برای آغاز اعتصاب‌های بعدی و نافرمانی همه جانبه را اعلام کردند.

همچنین کمیته مرکزی پزشکان سودان تاکید کردند که ارتش سفیدپوش نیز در تظاهرات ۳۰ ژوئن حضور خواهد داشت.

در مقابل برخی احزاب سیاسی وابسته به شورای نظامی سودان اقداماتی را برای تقویت حمایت از شورای نظامی و بهبود وضعیت درون سازمانی آن آغاز کردند.

حزب اتحاد دموکراتیک سودان نیز ضمن تاکیر بر لزوم کوتاه بودن دوره انتقالی و انتخاب کابینه‌ای تکنوکرات، مستقل و به دور از سهمیه‌بندی‌های حزبی، آمادگی خود را برای حضور در انتخابات آتی اعلام کرد.

همچنین این حزب درباره پست نخست‌وزیری نیز، توافق گروه‌های سیاسی برای انتخاب یک نخست وزیر مستقل را خواستار شد.

مرکز هماهنگی کمیته‌های مقاومت سودان نیز اعلام کرد که در آستانه ۳۰ ژوئن کارها جهت آمادگی برای این تظاهرات ادامه دارند و متوقف نشده و هرگز نخواهند شد.

حامیان انقلاب در خارج سودان نیز با تاکید بر اینکه تظاهرات ۳۰ ژوئن اخلاقی است و جایی برای بی‌طرفی وجود ندارد، حضور همه را در این تظاهرات خواستار شدند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.