مصرف برق در صنعت و کشاورزی بهینه نیست/ مدیریت مصرف در دستور کار جدی قرار گیرد

سمیه رفیعی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس اظهار داشت: هزینه برق و انرژی در محاسبات قیمتی کالا و محصول در کشور بسیار ناچیز است و این موضوع به مزیت رقابتی برای کشاورزان و صنایع ما در بازارهای بین المللی تبدیل شده است.

وی افزود: متأسفانه بخش صنایع و کشاورزی کشور بسیار انرژی‌بر و غیر بهینه هستند و اگر آب، برق و گاز با قیمت‌های واقعی در اختیار این بخش ها گذاشته شود، بسیاری از واحدهای تولیدی ما مزیت رقابتی خود در بازارهای جهانی را از دست می دهند.

نماینده تهران، اسلامشهر،ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "مدیریت مصرف برق باید در دستور کار جدی قرار گیرد"، تصریح کرد: قیمت ناچیز انرژی برق متاسفانه باعث شده که در همه بخش ها قدر این نعمت ارزشمند به فراموشی سپرده شود و برای مدیریت و کاهش مصارف غیر ضروری اهتمام لازم در جامعه دیده نشود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به مشوق های وزات نیرو برای بخش های مختلف کفت: سال های گذشته صنعت برق با ناترازی تولید و مصرف و نیز بی‌برنامگی برای مدیریت تقاضا مواجه بود؛ ولی امسال از قرار معلوم برنامه ها و مشوق‌های خوبی برای صنایع و کشاورزی و حتی خانگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: البته این مشوق‌ها فقط به عنوان راهکارهایی موقتی برای گذار از شرایط کنونی مناسب هستند و لازم است سالهای بعد برای موضوع واقعی کردن قیمت های انرژی تصمیمات جدی و اصولی اتخاذ شود.

رفیعی با بیان اینکه "وزارت نیرو در راستای بهینه سازی مصارف لوازم خانگی به ویژه بخش سرمایشی اقدامات خوبی انجام داده، اما کافی نیست"، گفت: لازم است همه بخش‌های جامعه به ویژه رسانه‌ها، آموزش و فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.