هشدار سفیر روسیه نسبت به تداوم ارسال تسلیحات از سوی آمریکا به اوکراین

سفیر روسیه در آمریکا اظهار کرد، تداوم تحویل تسلیحات از جانب واشنگتن به کی‌یف تنها به تهدید تشدید درگیری و بدتر شدن هر چه بیشتر آن و بروز هر چه بیشتر تبعات غیرقابل پیش‌بینی منجر می‌شود.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا بر اساس مطلبی منتشر شده در کانال تلگرامی سفارت روسیه در آمریکا بیان داشت، سرازیر کردن بی‌مهابا و بدون پاسخگویی تسلیحات به اوکراین تنها باعث تشدید مارپیچ درگیری و افزایش تهدید تشدید هر چه بیشتر درگیری به همراه بروز تبعات غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

این فرستاده خاطر نشان کرد: با این حال محافل حاکم در واشنگتن که ایده تضعیف روسیه آنها را کور ساخته، همچنان قادر به ارزیابی منطقی کلیت خطر اقداماتشان نیستند.

او گفت: این دولت در آمریکا روند ارسال تسلیحات به کی‌یف  را افزایش می‌دهد. اگر قبلا به تحویل سلاح‌های ضد هوایی و ضد تانک دوش پرتاب به اوکراین می‌پرداختند، حالا به تحویل تسلیحات توپخانه‌ای سنگین پرتابگرهای چندگانه راکت و آنگونه که به نظر می‌رسد سامانه‌های دفاع هوایی روی آورده‌اند.

این سفیر تاکید کرد، علاوه بر آن آمریکا به اشتراک داده‌های اطلاعاتی با طرف اوکراینی و مشورت دادن به آن در زمینه "چگونگی اقدام در میدان نبرد" پرداخته است. او عنوان کرد: اساسا آمریکا با این اقدامات تحریک‌آمیز دارد رژیم کی‌یف را به سمت ارتکاب کشتار دسته‌جمعی غیرنظامیان می‌برد. علاوه بر آن آنها از تداوم استقرار مزدوران آمریکایی در اوکراین اغماض می‌کنند. یک چنین سیاستی ریسک‌های مضاعف در رابطه بین این بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.